Det är ett problem med dem, därför ser man dem oerhört sällan. Kan du inte fråga där du köpte dem?
Jag kan tänka mig att på en travare så blir problemet än större. När de väl skall starta har de väl redan värmts upp rätt bra eller hur? Många travare som jag har sätt när de defilerar är ganska så genom svettiga redan innan start, och då är det klart att de immar igen fortare… Får du inget svar tycker jag att du skall testa, men ett tipps är att fundera på vart hålen bör sitta innan du borrar. Det finns inget värre än när man råkar få in sand innan för sina googles (de som avser för ryttare) och kornen studsar runt utan att komma ut! Då får de ju motsatt effekt.
Annars är ett tipps att försöka byta dem mot ”nät googles” dessa är bra när banan är torr, men kladdar igen om det rör sig om kladd bana. Inga problem med igen imning dock… =) Hade i hopp det med en travkille, hans häst hade alltid typ en flyghuva på sig när den starta, samma syfte, men ingen igen imning… Måste ju vara en styvsort då dock… :smirk: