Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mr Steven

Jag har precis köpt gogles(vet inte hur d stavas) till en av mina travare...problemet är att dom immade igen totalt an kan inte sett nånting...tänkte att man kanske måste borra små luft hål på baksidan av glaset ....hur gör ni...eller mste man köpa sån där spray som förhindrar imma?

Sv: Gogles

Det är ett problem med dem, därför ser man dem oerhört sällan. Kan du inte fråga där du köpte dem?

Jag kan tänka mig att på en travare så blir problemet än större. När de väl skall starta har de väl redan värmts upp rätt bra eller hur? Många travare som jag har sätt när de defilerar är ganska så genom svettiga redan innan start, och då är det klart att de immar igen fortare… Får du inget svar tycker jag att du skall testa, men ett tipps är att fundera på vart hålen bör sitta innan du borrar. Det finns inget värre än när man råkar få in sand innan för sina googles (de som avser för ryttare) och kornen studsar runt utan att komma ut! Då får de ju motsatt effekt.

Annars är ett tipps att försöka byta dem mot ”nät googles” dessa är bra när banan är torr, men kladdar igen om det rör sig om kladd bana. Inga problem med igen imning dock… =) Hade i hopp det med en travkille, hans häst hade alltid typ en flyghuva på sig när den starta, samma syfte, men ingen igen imning… Måste ju vara en styvsort då dock… :smirk:

Tja, jag vet inget om hästimma egentligen men solglasögon jag använt vid löpning och länddskidåkning har jag haft anti-immspray på. Annars är ju ett gammalt dykartrick att spotta och sen torka.

Ninniw skrev:
Det är ett problem med dem, därför ser man dem oerhört sällan. Kan du inte fråga där du köpte dem?

Jag kan tänka mig att på en travare så blir problemet än större. När de väl skall starta har de väl redan värmts upp rätt bra eller hur? Många travare som jag har sätt när de defilerar är ganska så genom svettiga redan innan start, och då är det klart att de immar igen fortare… Får du inget svar tycker jag att du skall testa, men ett tipps är att fundera på vart hålen bör sitta innan du borrar. Det finns inget värre än när man råkar få in sand innan för sina googles (de som avser för ryttare) och kornen studsar runt utan att komma ut! Då får de ju motsatt effekt.

Annars är ett tipps att försöka byta dem mot ”nät googles” dessa är bra när banan är torr, men kladdar igen om det rör sig om kladd bana. Inga problem med igen imning dock… =) Hade i hopp det med en travkille, hans häst hade alltid typ en flyghuva på sig när den starta, samma syfte, men ingen igen imning… Måste ju vara en styvsort då dock… :smirk:
Han har gått med nät men det kan ju fortfarande komma in små skit därför köpte vi me glas.
ja jag får väl åka å köpa anti im spray helt enkelt

Hei, hadde samme problem med mine googles, men fikk tips om å gni de inn barberskum(!) Høres rart ut men det funker faktisk, når de begynner å dugge igjen så er det bare å gni de inn på nytt. Dette funker også veldig godt med speilet på baderommet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 708
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 647
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar