Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja. Är det riktigt nedbrutet är det ju inte risk för bakterier direkt men oavsett vad du gödslar så är det desto större problem med läkemedelsrester, mikroplast, och andra föroreningar som faktiskt tar sig in i själva växten. Mycket skit som koncentreras i vår skit, helt enkelt.Skulle det vara någon skillnad på att gödsla t.ex. bärbuskar och träd jämfört med grönsaker?
Kanske?Skulle det vara någon skillnad på att gödsla t.ex. bärbuskar och träd jämfört med grönsaker?
Så länge det är hygieniserat så ser jag inga problem med det. Var kompost minst 6 månader eller långtidslagring 2 år.Tycker ni det är okej att gödsla ätliga växter med latrinkompost (som komposterat 2 år)?
Tänk på att eget omhändertagande och spridninh av latrin oftast kräver dispens från kommunen
Jag har inga egna planer på att använda latrinkompost i mina odlingar.Kör på säger jag. Blir du nojjig kan du skippa rotfrukter och bara odla sådant som har ätliga delar ovan mark.
De flesta mediciner försvinner som sagt inte i reningsverken heller. Läkemedelsrening är fortfarande på försöksstadiet i de flesta fall, och då för att rena det utgående vattnet. Inte slammet. Dina mediciner hamnar alltså i naturen hur du än gör.Kanske?
det enda jag funderar på är vad det innehåller. Själv skulle jag aldrig använda min egen urin t.ex. Jag äter ett dussin starka mediciner som jag inte har en aning om vad de skulle kunna ställa till med i naturen.
Vet det.De flesta mediciner försvinner som sagt inte i reningsverken heller. Läkemedelsrening är fortfarande på försöksstadiet i de flesta fall, och då för att rena det utgående vattnet. Inte slammet. Dina mediciner hamnar alltså i naturen hur du än gör.
Har den rötas ordentligt och har den stabiliseras så borde det inte vara något problem men jag kan inte mer än såTycker ni det är okej att gödsla ätliga växter med latrinkompost (som komposterat 2 år)?
Exakt. Man gödslar ju åkermark så. Utan att blanda ut.Rötad och utblandad med koskiten på gödselhögen så tycker jag inte det är konstigt alls.
Tycker ni det är okej att gödsla ätliga växter med latrinkompost (som komposterat 2 år)?