Gödselstacks fråga

Skulle vara intressant att höra vad ni som betalar för bortforsling av container betalar?
Vet att vi förut betalade 1500 kr i månaden men sedan dubblade dom priset och då började det kännas lite löjligt. Tycker det är svårt att hitta bra lösningar för gödsel, ändå har jag bara 2 hästar.

Vår bonde tar 500:- per conteinertömmning. Vi som bor utanför en storstad, men dock på landet, tycker det är fantastiskt lite.

Där jag stod förr (inackorderad) fick de betala 5 000:- för en tömning och det berodde på att vi då bodde i ett mer tätbebyggt område och depåerna slutade ta emot gödsel och bonden de fick tag på bodde i andra änden av kommunen.

Kommunen där jag bodde har bestämmelser som säger att man måste ha container men det finns knappt några möjligheter att tömma dem. Men det skiter ju de i.
 
jag betalar 1200 för tömning av container, det finns också en bonde som har som affärsidé att ta emot gödsel, han tar 30kr m3 så det tillkommer på tömningspriset, men han är i gengäld godkänd av miljö o hälsa här. Vi måste kunna visa var gödseln blir av för att få godkänt av kommunen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 224
Senast: Görel
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 547
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 806
Senast: Roheryn
·
Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
508
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Fejkljus
  • Märkning på kläder

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp