B
-biferno-
Vi har än så länge ingen gödselplatta utan jag mockar i säckar som vi sedan tömmer gratis hos en bonde. Det fungerar bra och jag ska inte klaga. Hade jag inte gjort så här hade jag fått vänta till våren och den gjutna gödselplattan innan jag kunnat ta hem några pållar.
Men, när något är besvärligt eller jobbigt börjar man fundera och försöka hitta andra lösningar och mina senaste tankar är kring gödselkärror (till traktor).
Bekymret är att vi en gång i månaden måste köra iväg säckarna, jag skulle vilja kunna sköta hanteringen smidigare och mer sällan.
Att ha en kärra stående och när den efter låååång tid är full köra iväg med den.
Finns det någon som har så?
Tar tacksamt emot tips och råd kring mina funderingar!
Men, när något är besvärligt eller jobbigt börjar man fundera och försöka hitta andra lösningar och mina senaste tankar är kring gödselkärror (till traktor).
Bekymret är att vi en gång i månaden måste köra iväg säckarna, jag skulle vilja kunna sköta hanteringen smidigare och mer sällan.
Att ha en kärra stående och när den efter låååång tid är full köra iväg med den.
Finns det någon som har så?
Tar tacksamt emot tips och råd kring mina funderingar!