Godnatt min älskade <3

Sv: Godnatt min älskade <3

Verkligen, jag trodde aldrig jag skulle behöva ta bort henne så snabbt efter tio år pågrund av kolik som eskalerade till tarmomvridning på bara några timmar.

Men min kämpe gav upp och orkade inte mer och då visste jag att det var dags att släppa taget. Hon lider inte nu och vi ses igen. Men jag kan inte låta bli att fundera på om jag gav henne fel foder, hösilage.

Jag kanske borde ha krävt operation men samtidigt kändes inte det rätt heller. Organen la av och hjärtat rusade.

Beklagar sorgen. Starkt gjort av dig att klara av att släppa taget. Jag tycker du gjorde helt rätt.
Kram!

Beklagar sorgen.
Man får alltid tankar "om"...tänk om...
Du valde då och då tror jag du valde rätt.

Verkligen, jag trodde aldrig jag skulle behöva ta bort henne så snabbt efter tio år pågrund av kolik som eskalerade till tarmomvridning på bara några timmar.

Men min kämpe gav upp och orkade inte mer och då visste jag att det var dags att släppa taget. Hon lider inte nu och vi ses igen. Men jag kan inte låta bli att fundera på om jag gav henne fel foder, hösilage.

Jag kanske borde ha krävt operation men samtidigt kändes inte det rätt heller. Organen la av och hjärtat rusade.

Struntprat! Sånt här händer oavsett om man gör rätt efter konstens alla regler! Du gjorde helt rätt!

Så sorgligt ... det är verkligen så hemska beslut man tvingas ta som djurägare ibland ....
Tankar på att man kunde gjort på ett annat sätt kommer nog hos alla som tvingas ta bort ett älskat djur, men innerst inne vet man att det inte fanns något alternativ.

Känner med dig.

Nej, fy vad sorgligt! :cry:
Jag beklagar sorgen och skickar styrkekramar!
Jag tycker förresten att du tog rätt beslut.

Beklagar verkligen :( Du fick ta det tuffaste beslutet en djurägare måste ta, och det är där vi måste vara starka för våra underbara djur som ger oss så mycket. Så oändligt sorgligt, men helt rätt handlat.

Liknande trådar

Bukefalos Jag undrar vad den här vita är under inlägg, har sett det i flera trådar, oftast blir det efter trådskaparens post och även ibland mitt...
Svar
2
· Visningar
658
Gnägg Den 3/10-2014 så lämnade min ponny mig.. Den ponnyn betydde mest för mig, jag kunde berätta ALLT för henne och ingen fick någonsin veta...
2
Svar
24
· Visningar
2 781
Senast: Geysir
·
Gnägg Inspirerad av de andra trådarna som ringar in hästar i hemmaområden. Så då undrar ju jag såklart om det finns fler här från Trestad...
Svar
15
· Visningar
1 154
Gnägg Äntligen är der bestämt. Jag ska köpa min foderhäst och snart 27 år gammal slår drömmen in, att äga en egen häst! Är så lycklig! Många...
Svar
17
· Visningar
2 314
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama