Godkänt lås till trailern

Sv: Godkänt lås till trailern

Alexandra_W skrev:
Apropå släpförsäkringar så läste jag att Folksam skulle komma med en som täcker skador hästen orsakar invändigt på släpet med! :bow: Iaf blir de de första som täcker det!

:bow:

Dags att byta till Folksam mao!

Såhär står det på folksams hemsida.

"Självrisk: 1 500 kronor. När släpvagnen lämnas obevakad ska den vara låst med av oss godkänt lås, annars ökar själrisken med 1 000 kronor."

Det blir ju bara 2500 kr i självrisk om inte släpet är låst och det är väl inte allt för illa.

Alexandra_W skrev:
Apropå släpförsäkringar så läste jag att Folksam skulle komma med en som täcker skador hästen orsakar invändigt på släpet med! :bow: Iaf blir de de första som täcker det!

Hade något skadat mitt släp på ett sådant sätt, måste det ha varit när vi lastade in en byrå, körde genom allé eller något i den stilen... :devil:

Ja, men jag har länsförsäkringar. Där är extra självrisken 3 000 som jag skrev ovan.

Men det är ju inte bara självrisken, OM släpet blir stulet så är det en massa bök och trassel innan man får tillbaka det, OM man nu får det och jag ville inte vara utan...

För mig lutar det ändå åt att skaffa klass 3 lås eller denna där speciella plåtlådan i alla fall.

Lovisaleonora_ skrev:
Hade något skadat mitt släp på ett sådant sätt, måste det ha varit när vi lastade in en byrå, körde genom allé eller något i den stilen... :devil:

Dukan skylla på byrån, det finns ingen försäkring (utom Folksams nya omd e börjat sälja den än) som täcker skador INVÄNDIGT på släpet. Utan de täcker skador utifrån (olycka, krock/kollision etc). Och det är (tyvärr :devil: ) ganska omisskännliga skador när en häst demolerat ett släp utifrån och in.

Liknande trådar

Utrustning Har precis bytt transport till ett -12a Ume och började fundera på det här med lås. Det jag funderar över är försäkringen och vad som...
Svar
11
· Visningar
3 452
Senast: Nominous
·
Utrustning Har funderat på att dte kanske skulle vara smart att teckna en försäkring till transporten och alla bolag kräver ju godkända lås. Det...
Svar
12
· Visningar
4 149
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bråkande hundar
  • Tuggbensfavoriter