Godkänt Bett enl. WRAS???

M

minternet

Hallojsan alla!

Har hittat ett stångbett som jag vill ha till min häst.
Har också läst i WRAS regelbok....
Men jag är inte så haj på det här med regler och tävling, jag tycker att det är jättesvårt!

Är det någon som vet om betten som ingår i Les Vogts Performax bettsystem, är godkända för tävling enl. WRAS regelbok?

Enligt min tolkning är det godkänt men vem kollar man det med? :)

//M

(Som ska tävla för första gången om 2 veckor....usch vad nervöst....)

P.S Jag ska naturligtvis inte tävla på stång i min första tävling om ni nu trodde det.....jag vill bara veta inför framtiden ju ;) D.S

Sv: Godkänt Bett enl. WRAS???

Ingen....... :confused:

Betten finns beskrivna på Rocking B Saddlery´s hemsida.....

Ni kan väl bara svara lite snabbt om ni vet....:)

// M

jo men det borde man få tävla på, finns ju bara 2-3 bett visade i boken som man inte får ha. så kör hårt o lycka till på tävlingen!

Ja det är ju det jag tycker också men jag tycker dessutom att man borde få tävla på de här betten som kallas "träningsstång" de som är ledade så att man kan ta i ena tygeln och bara den skänkeln rör sig....
Men det hörde jag på vår träning sist att man minsann inte fick tävla på....??? (Vi pratade inte om en hand eller två)

Jag ser inte i regelboken vad det är som gör att just de betten inte får användas....
Kanske den som sa det inte har rätt?

// M

hej
det är ok med ledade stångbett på wras tävlingar. Om du är osäker på vilka bett man får ha läs sida 18 till 22 i wras regelbok.
Och du kan alltid före start på tävling be domarsekr att domaren kollar så att ditt bett är ok (bra att göra det i god tid före första start) Själv hade vi ett stångbett som vi lindat en bit eltejp på att fick före varje tävling kolla med domaren att han godkände bettet ( vilket alltid gick bra)
Lycka till

Liknande trådar

S
Western Vill höra lite olika tankar och funderingar här angående bettsling av westernhäst som tävlas! Mina frågor är...: * Varför finns...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 191
Senast: docskingcalibar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka