Godkända?

Estivuz

Trådstartare
Vad räknas som en godkänd fälltävlan?
Alltså, hur många straff får man ha för att ha ridit en godkänd 90 häst?

Sv: Godkända?

Alltså frågan är hur du menar? För att rida en clear round fälttävlan så måste du ha 50% i dressyren, noll fel i hopp och noll fel i terräng.

För att kvala till Breeders måste du ha 50% i dressyr, max 4 hinderfel i hoppning, max 20 straff i terräng undantaget tidsfel.

Ett kvalificerande (för start på nästa nivå) resultat är max 75 straff i dressyren, max 16 hinderfel i banhoppningen, max 20 straff på hinder i terrängen och max 90 sek överskridande av optimaltiden i terrängen.
För start i tex 1,00-klass gäller 2 kvalificerande resultat i 90-klass.

Ett kvalificerande (för start på nästa nivå) resultat är max 75 straff i dressyren, max 16 hinderfel i banhoppningen, max 20 straff på hinder i terrängen och max 90 sek överskridande av optimaltiden i terrängen.
För start i tex 1,00-klass gäller 2 kvalificerande resultat i 90-klass.

Tack! Det var precis det jag ville ha svar på!

Max 90 sek överskridande av maximaltiden..!? Alltså så har man egentligen kvalat vidare bara man går runt utan hinderfel??!! Annars måste man rida riktigt sakta.. stämmer va?!

Är det inte max 90 sekunder över optimaltiden? Efter maxtiden måste man väl utgå från banan..

Obs, jag skrev optimaltiden, överskrider man maxtiden så är man utesluten. Och nej, på stor häst får du tom ha ett stopp på hinder, dvs 20 straff.
På ponny är det däremot 0 fel i terrängen som gäller, inga dressyrbegränsningar där och hoppresultat är som vanligt, max 4 nedslag eller 20 hinderfel.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Tävling hej jag undrar om icke godkända hästar får tävla i pay and jump eller inte? :)
Svar
7
· Visningar
1 687
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: movi
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
699
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023