godkänd klädsel på hopptävling?

A

anna210

Någon som vet om man får ha ridväst och skjorta under den?
Säkerhetsväst får man ju ha men får man ha ridväst?
Skjorta och väst ser ju iallafall prydligare ut än träningsjacka... :smirk:

Mailade till ridsportsförbundet och fick svaret att man faktiskt FÅR ha väst på tävling :)
Skumt att det inte står i TR - kanske har de missat... :confused:

Va en kille från klubben som blev tillsagd av dommaren när han hade väst och skjorta på sej på en reg. tävling....
*skumt*

Hej, jag tycker att du "ska ha" kavaj. Det är finare tycker jag, men det kanske inte du tycker. Lycka till :)!

Var på tävling i Älmhult och då var det också en som blev tillsagd - skumt efterssom man faktiskt FÅR ha väst.
Iallafall enligt ridsportsförbundet!
Kanske var det i Älmhult du var också? :confused:

Jo jag har ju faktiskt ridkavaj - två stycken.. :crazy:.
Det är bara det att det kan vara bekvämt med väst ibland och inte så himla varmt.
Annars är det ju snyggast med kavaj.

Ang väst och ridsportförbundet så kan man ställa två frågor:
1. Var det rätt person på förbundet som svarade?
2. Om det var det, har den informationen (att väst räknas som fritidsjacka/tröja) gått ut till samtliga domare?

Jag skulle tro att svaret på den första frågan har 25-50% chans att besvaras medn 'ja' och att fråga två har ungefär 1% chans att besvaras med 'ja'.
Håller man sig till TR så får man inte ha väst eftersom väst varken är tröja eller jacka.

Den person jag frågade på ridsportsförbundet har hand om bla TR och dispenser mm.
Vet ej om jag ska nämna namnet här... :confused:
Tycker det är konstigt om man inte får ha väst och det är också lustigt att det inte står i TR att man får ha det om det nu ÄR så att man får ha det...
Visst måste man kunna lita på ridsportförbundet? Det är ju skandal annars :smirk:

Det är väl bäst att gå efter TR för säkerhets skull
Om det är riktigt varmt kan du ju ta med väst också och fråga på plats om det är ok

Konstigt, konstigt...

Har ingen av er grönt kort? Har ni aldrig tävlat?

Det är TR som gäller, vad någon på förbundet säjer eller tycker gäller inte förrän det är inskrivet i TR.

Det finns faktiskt folk som tror på det ni skriver i inläggen här och sedan kommer ut på tävling och blir tillrättavisad. Fakta och inget annat när frågorna gäller reler och bestämmelser. :devil: Om tråden handlar om färgen på tånaglarna eller något annat mindre viktigt är det fritt fram för tyckande. Om sedan tråden handlar om spådom eller något sådat så är det fritt fram för tro också.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: __sofia__
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 156
Senast: Cambrie
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 158
Senast: JennyLz
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 186
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod