Godis istället för Brogaardens Competition Wafers

a1agnlju

Trådstartare
För en tid sedan köpte jag en 15-kilos säck Competition Wafers från Brogaarden och använder dem framgångsrikt som hästgodis. Jag slipper kladdet som blir från morotsslantarna och äppelbitarna och smul och spill från kraftfoder eller knäckebröd (som dessutom ponnysarna inte tycker om O_o).
Hur som helst så verkar Brogaarden ha slutat tillverka dem och jag undrar om någon har tips på liknande hästgodis som kan passa. Helst i storpack (10-15 kilo kanske) och inte så stora bitar som många hästgodissorter är.
 
Vad är det för speciellt med det godiset som du vill åt?
Finns ju massor med godis att välja på..
De ska vara små, alltså, man ska inte behöva dela på dem. Inget tillsatt socker i onödan. Jag använder godiset i ponnyernas klickerträning och i samband med verkning (de är lite stökiga) så man ska kunna bara mata på en efter en vid behov. Och gärna stor förpackning (de där enkilos går åt alldeles för fort)
 
De ska vara små, alltså, man ska inte behöva dela på dem. Inget tillsatt socker i onödan. Jag använder godiset i ponnyernas klickerträning och i samband med verkning (de är lite stökiga) så man ska kunna bara mata på en efter en vid behov. Och gärna stor förpackning (de där enkilos går åt alldeles för fort)
Köp en säck foder tex krafft grov pellets? 😇
 
Jag klickertränar med lucernpellets bara. Blir ju så små givor per matning att det går att ge torrt, men mina hästar tuggar också ordentligt, har man en duracellkanin som inte riktigt lärt sig ännu och fortfarande stressäter lite så kanske det inte är att rekommendera.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hjälmar
  • Sömstorlek
  • Betäckning 2024 - föl 2025

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp