Godis-boll

Constance

Trådstartare
Ni vet såna där bollar som man stoppar i mat eller godis, så får hunden rulla på bollen och det ramlar ut någon bit.

Finns det såna som man kan öppna mer så det blir lättare att stoppa i godis/mat. Den vi har nu (köpt på Granngården) tar det en hel evighet att fylla med godis. Jag vill ha en som det går lättare att fylla.

Några tips?

Sv: Godis-boll

Ja vet att det finns!! En med ett stort hål som man kan minska el förstora..

Hård plats läsk flaska.. Utan kork då såklart!;)

Jag vet inte vad du menar för boll, men jag har en kong som jag fyller med leverpastej på tub. Går jättesmidigt att fylla på, och dessutom går den inte att tugga sönder eller svälja (ingenting är omöjligt;)). Hundarna älskar dem, vare sig de är fyllda eller inte.

En kong är en ihålig gummileksak som man fyller med speciella kong-godisar, eller, som jag, med leverpastej. Den är formad som, ja?, ett päron, kanske? Den studsar och rullar oregelbundet, har bra tuggmotstånd och är hållbar. Finns i olika storlekar. Fick inte bilderna att fungera, så jag länkar.

Kong

Man kan oxå köpa mat i mindre storlek! Finns flera hundmatsmärken som säljer riktigt små bitar, eller så kan man köpa "valpfoder", fast trillar ur lite väl lätt...

Här hemma kör vi på Hills Prescription ***? för mindre hundar. Funkar skitbra! dyrt godis bara :D

Jag har en godisboll med reglerbart hål, köpt på Harlad nyborg ganska billigt, men det var ett tag sedan i och för sig. Tror jag sett liknande på rusta och ÖB med. Enda nackdelen med min boll är att den äldsta tiken vet hur man öppnar luckan :p

Vi har en sådann boll, fast vår boll kan man nte reglera hålen på.. men där är ett stor och ett litet hål:P hon håller i gång den ännas till hon krånglat in sig under soffan:P då e den inte skoj längre:P

Aha, nu förstår jag vad du menar.
Det var också en ide. Den + leverpastej så hunden får jobba lite mer för godsakerna :p

Tack alla för era idéer :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
943
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 852
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31