goda tips vid flytt

vinkelina

Trådstartare
skall flytta min häst i augusti och behöver goda råd av er nu. hon kommer att gå på bete före. får då inget foder. måste man ändå ta med av det egna för att blanda i det nya?

hästen har heller inte blivit flyttad på 11 år. nått speciellt jag skall tänka på där. hon har inte heller varit ute och tävlat så värst mycket,är alltså inte van vid nya ställen.

samt allmänna goda råd. hur gör man mm

Sv: goda tips vid flytt

Ta det lugnt och se till att hästen får bekanta sig med den nya omgivningen, bäst är ju att ta dit den runt mitt på dan och ha den i box en stund och visa ev. nya boxgrannar och ta sedan en promenad runt stallbacken för att visa att inget är skrämmande för hästen. Försök att ha samma strö och få det att likna sin gamla box lite... Men eftersom den kommer in från bete så spelar det nog inte så jätte stor roll. Hästar har ganska lätt att anpassa sig till nya miljöer även om man kan tro att det tar ett tag. Bara den går ihop med hästar som passar för den... Allt kommer att ordna sig och tänk på att när du börjar med fodret igen, börja med jättelite eftersom hästen inte har fått något på hela sommaren, du behöver inte traggla med det gamla fodret så jättelänge, max en vecka och minska gamla fodret i takt som du ökar det nya fodret...:D:D:D:D:D Allt kommer gå bra!!!!:rofl::p:p

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 677
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar