Goda mineraler

Gimlan

Trådstartare
Skall börja ge pållan mineraler, men de måste vara goda eftersom hon inte får ngt kraftfoder. Har ni några idéer antingen på goda mineraler eller hur man kan trixa så det blir goda? Pelleterade mineraler är mitt förstahandsval.

Pålle är matglad (och tjock så ingen extra energi helst, eller iaf så lite som möjligt)

Sv: Goda mineraler

Blanda dem med 1 dl betfor, eller ännu mindre. Det ger obetydligt med energitillskott.
Det finns smaksatta mineraler, men de kostar väl skjortan.. Har inte koll på några märken.
Riva morötter går ju också. Är pållen matglad tror jag inte det behövs speciellt mycket att blanda med.
Ska själv ge mineraler "i bare" till hösten. Det svåra för oss är att vi behöver ge fosfortillskott utöver det (eller få nästan 50 g calcium..). Fosfor har jag bara setts säljas i pulverform.

I vårt stall ger vi Vitafor Solid. Det är pelleterat och enligt min häst i alla fall väldigt smakligt. Han äter gärna mineralerna enbart.

Krafft miner i pelleterad form brukar vara smakliga. Du får köpa mineraler utifrån din grovfoderanalys och det mineralfoder som ser lämpligt ut till detta...

min väldigt kräsna häst äter endast Krafft miner Blå pellets, och då bara om de serveras torra utan tillbehör :crazy: Så de är nog rätt goda, annars kan man nog som någon skrev blanda med betfor, men det finns de hästar som defenitivt inte äter dem om de blir blöta (tex min)

Du får nog helt enkelt pröva dig fram, och se vad din pålle gillar bäst.

Jo, men om hästen inte äter dem så är dte ju ännu mindre vits.

Jag visste inte att din häst inte äter Krafft Miners mineraler!:(

Jag menar att Du måste köpa ett lämpligt mineralfoder Utifrån vad grovfoderanalysen säger om mineralinnehåll och den tilldelningen av antalet kilo grovfoder du ger/dygn till dina hästar. Då först kan du räkna på vad du skall ge dina hästar för mineralfoder...;)

vitafor strong är visserligen granulat, men jag har smakat, och det är gott. min häst tycker också om det

Vi ger Kraffts pelleterade mineraler, och jag vet ingen häst som ratar dem.

Min häst får enbart mineraler, kryddade med flytande biotin, och hon äter det som vilket godis som helst. En annan häst får dem tillsammans med någon näve korn, och det går utmärkt det också. :)

*kl*

Jag har mustang röda och dom RATAR min häst. Blandar jag med betfor i maten ratar han allt så dom rekomenderar jag inte!!

Jag ska själv få krafft miner blå och grön få prova av två kompisar som har dessa...

Finns flytande vitaminmineral från Vimital, säljs bl a på H''''ks. Sött o gott!

Vi ger Kraffts pelleterade mineraler, och jag vet ingen häst som ratar dem.

Min häst får enbart mineraler, kryddade med flytande biotin, och hon äter det som vilket godis som helst. En annan häst får dem tillsammans med någon näve korn, och det går utmärkt det också. :)

Jo min kompis sto har börjat rata dom. Men min äter allt!

Prova att ge dem ur handen i stället, funkar för min grannes häst som annars ratar mineralerna totalt! =)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 751
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 082
Senast: Maniac123
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 835
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar