pepp

Trådstartare
Har inflyttningsfest den 3 juni och vill göra en eller två goda bål att bjuda på :)

De får gärna vara somriga, och inte så dyra :D vet att jag kan googla, men vill gärna ha nåt nån har provat och kan rekommendera.

Jag brukar göra en svingod somrig drink, lite mimosa-aktig.
Jag kör prosecco, rabarbersaft (koncentrerad, helst egentillverkad) och fyller på med färska jordgubbar, blåbär och lite rivet limeskal.
Men du kanske vill ha ngt starkare?

Jag brukar göra en svingod somrig drink, lite mimosa-aktig.
Jag kör prosecco, rabarbersaft (koncentrerad, helst egentillverkad) och fyller på med färska jordgubbar, blåbär och lite rivet limeskal.
Men du kanske vill ha ngt starkare?

Den lät riktigt god, rabarber är ju fantastiskt! Vill nog ha nåt starkare, men man kanske kan byta ut proseccon mot något annat?

Den lät riktigt god, rabarber är ju fantastiskt! Vill nog ha nåt starkare, men man kanske kan byta ut proseccon mot något annat?

Du kan köra en ljus rom och sedan fylla upp med ngt bubbligt! Har kört den varianten också!
Rekommenderar dock inte att äta upp eventuella bär-rester dagen efter :angel: :rofl: Kaos haha

Nej? Veterinärsprit/läkarsprit är ju i princip helt smaklös men väldigt stark (96%) så man använder ju väldigt liten mängd och smaksätter själv med vad man vill ha. :)

Jo jag fattar men det finns ju sprit som smakar (bra) också! :D

20170523212042-88.129.249.36.PNG

Denna ska jag göra imorgon! Kan komma med utvärdering sen :D

Flädersaft och sprit, gurka och stjärnfrukt körde vi som standard ett tag. Flädern gömmer spritsmaken nästan för bra...
Is och kolsyrat vatten används med fördel.

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
480
Senast: Twihard
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 206
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve