Gnagande irritation

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har möss som gnager på huset titt och tätt och som driver mig till vansinne. Tyvärr har jag ganska lätt för att vakna på nätterna och är det då någon mus som gnager kan det vara svårt att somna om av den anledningen. Räcker det inte med att jag ändå kan ha svårt att somna om ibland?

Jag tog upp problemet med hyresvärden för en tid sedan och tipsade om en skrämma som skulle påverka djuren även inne i väggarna. Idag fick jag skrämman. Hon hade valt en annan skrämma för den jag tipsade om skulle visst levereras från utlandet och då blev frakten dyr. När jag sedan läste på förpackningen så stod det uttryckligen att ultraljudet från produkten inte gick in i väggarna :arghh: . Men det är ju där krypen är!

F-n också. Jag har nog aldrig längtat bort så mycket från en bostad. Det bara kryper i mig av frustration. Jag får nog lägga mer krut på att hitta ett annat jobb, men jag ska nog också ta ett allvarligt snack med chefen om saken. Antingen får de (och bolaget vi samarbetar med) hitta någon annan, eller så får jag jobba på distans. Jag vet ju att jag är bra på det jag gör och det får jag höra också. Även chefen på det andra bolaget är nöjd. Dessutom är jag billig för dem eftersom jag har nystartsjobb och har möjlighet till förlängning ända till 2018. I normala fall kan man bara få det för 1 år, men jag är inget normalt fall. Så de lär ha svårt att hitta någon som är lika bra och lika billig i drift som jag.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
925
  • Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: cirkus
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 755
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vill verkligen inte gnälla. Jag vill inte skriva att jag jobbat fem veckor på mitt nya jobb och vantrivts mest hela tiden. Att det...
Svar
10
· Visningar
1 734
Senast: Aviello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • HJÄLP
  • Ridskoleryttare
  • Hjälmar

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp