B

blissare

:d tänkte så in lite vallfrö i hagen,då den är ganska så geggig och "väläten",dels att det kan bli nått att tugga på såsmåningom och dels att det kanske kan binda jorden lite..tänkte så in det nu medans det är fuktigt ute..tyvärr måste hästarna gå kvar i den hagen..har ingen annan..någon som har gjort så??resultat??tänkte även lägga ut lite grenar/små träd i hagen så att kusarna har nått att tugga på nu innan gräset kommer;) ..vad är bra och vad är absolut inte bra att lägga in.
 
Sv: gnag...

jag vet inte om du kanske hade fått bättre gehör på foder?

Att så kan jag inte svara på, dock brukar vi lägga in pinnar/större grenar i hagen. Det har varit pil och äppelträd.

De gnagar och tycker att det är jättegott. Har även lagt in grenar i boxen i mellanåt till min häst som blir lite orolig i boxen på morgonkvisten. Har då "flätat" in kvistarna mellan boxgallret så det blir lite att jobba med.

Lägger man ut större pinnar i hagen ska man dock tänka på att när de gnagt mycket på dem och det bara är "kärnan" kvar (som de inte äter) så kan pinnarna vara vassa så då får man släpa ut dem.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 814
Senast: Bee
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 217
Senast: Shixle
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
485
Senast: Coras star
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp