Jag är extremt anti till GMO/GM soja!! I mitt fall beror det inte på att man har genmodifierat sojan, det beror på den ENORMA naturförstöringen och inverkan som odlingen på det här har för människor och djur i Brasilien. Om man sätter sig ner och läser på vilken katastrof det här är så kan man ALDRIG tycka att det är ok med den här "odlingen" och vad det innebär i praktiken. Istället för att utnyttja att sojan är motståndskraftig vid svåra odlingsförhållanden så väljer man att fullständigt dränka den i Roundup och t e x Paraquat.... Paraquat är ett extremt giftigt medel som är förbjudet i EU, men att köpa in produkter som är framodlade - fullständigt dränkta i Paraquat - är tydligen en helt annan femma så länge det är gjort i ett annat land. Folk som jobbar med det här blir sjuka, i vissa fall t o m förlamade, deras barn föds många gånger med missbildningar (mycket oftare nu än innan denna soja började att odlas!), djuren tappar sin fertilitet, vattendrag blir förgiftade och you name it. Om man anser att GMO/GM soja är ok är man väldigt dåligt påläst!
Så länge som man köper produkter som innehåller GMO soja så bidrar man till att det här får fortgå. Jag skulle vilja vädja till folk att betala en liten peng till och välja en produkt som inte innehåller GMO/GM soja.