Glycosamin för människa till häst?

Flummflicka

Trådstartare
Som överskriften lyder undrar jag om man kan ge glycosamin som är säljs för människor till hästar? Egentligen borde det ju vara samma sak?

Sv: Glycosamin för människa till häst?

Hej!

Kolla innehållsförteckningen.

Jag vet att många blivit tipsade om att äta häst-glukosamin, istället för människoditon för det är billigare med hästarnas(man måste ju inte ta lika mycket)

/ Lavinia

Jag har en bekant som gav sin gamla ponny artrox. Han blev riktigt mjuk och fin av det...

;) Jag har ingen aning om hur priserna ligger, men jag har ju insett av era svar att det är billigare till häst.

jo, men du får ju ge betydligt större doser då de är satta efter vikt...

Folk göra detta för att glukosamin är receptbelagt i vissa (stora) mängder och receptfritt för mindre mängder (typ för djur)

Nej, det var inte riktad, bara allmän info:)

Ja du kan ge hästen glycosamin som är för människor. Vi ger det till en av våra hästar. :d jag har då inte märkt att det är nå dyrare.

tjuvlånar en bit av denna tråd(hoppas att det går bra?)

Något jag gått och grubblat över, det rör samma tema

KAN man ge antiinflammatorisk tillverkat för människor till en häst:confused:

Ni har väl alla sett reklamerna på tv det finns i krämform, sprayform som skall användas i några dagar.....:angel:

Jag menar va enkelt istället för alla dessa sprutade leder med tuppkam..... eller är jag helt ute och cyklar???

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 101
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 226
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 421
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka