Glukosamin

Syrran!

Trådstartare
Jag har tänkt att börja ge glukosamin till min 11 år gamla labrador, då jag tycker han blivit stelare sista tiden.

Men jag har lite frågor!
Vilka sorter är bra?
Prisvärda?
Nån som ger sin hund glukosamin och tycker att det hjälper mot stelhet?
Innehåller eller saknar glukosamin för hund något annat ämne eller är det samma som i Artrox för människor?

Tacksam för svar!

Sv: Glukosamin

Kolla produkter från Glossbo Naturprodukter, de har ett prisvärt preparat som jag ger till hästen men som går till hund också. Är i tablettform och väldigt drygt. Glycometyl heter det som jag ger.

Senast ändrad:

Jag har tänkt att börja ge glukosamin till min 11 år gamla labrador, då jag tycker han blivit stelare sista tiden.

Men jag har lite frågor!
Vilka sorter är bra?
Prisvärda?
Nån som ger sin hund glukosamin och tycker att det hjälper mot stelhet?
Innehåller eller saknar glukosamin för hund något annat ämne eller är det samma som i Artrox för människor?

Tacksam för svar!

Ger Bioglycomin från Biofarmab. Säljs av Granngården. Är eg för häst, men funkar på hund också. Typ; Pulver.

Har inga större erfarenheter av nåt annat preparat. Det funkar för oss och är billigare än att köpa motsvarande preparat på Apoteket.

Har även anv AscorFlex från samma ställe till en hund. Det är ett C-vitamin preparat. Det gjorde att vi kunde minska användningen av värktabletter på den hunden.

Clycometyl är mycket billigare än nåt annat preparat jag använt och jag har använt många då min häst ätit i många år. Biofarmabs är bra men dyrt och odrygt.

Tack för svar! :)

Jag var inne i en djuraffär igår och köpte Biopet Glucosamin. Har dock ingen aning om ifall det är prisvärt, men det var det enda dom hade så jag testar det! Hoppas han blir lite mindre stel framöver.

Nån som vet hur lång tid det brukar ta innan man märker eventuell skillnad? Glömde fråga i affären!

Tack för svar! :)

Jag var inne i en djuraffär igår och köpte Biopet Glucosamin. Har dock ingen aning om ifall det är prisvärt, men det var det enda dom hade så jag testar det! Hoppas han blir lite mindre stel framöver.

Nån som vet hur lång tid det brukar ta innan man märker eventuell skillnad? Glömde fråga i affären!

Tror det är det jag ger min hund också (med en springande spaniel av något slag på burken?). För min hund tog det ca 3 veckor innan jag märkte en MARKANT skillnad. Min gamling blev mycket snabbare och rappare i sina förelser och orkade springa mycket mera.

Lycka till!

Ja det är nog samma! Skönt att höra att det hjälpte på din hund! :)Jag hoppas på samma lyckade resultat!

Min hund har testat tre olika preparat. Det som varit allra bäst
och som vi kommer att stanna vid är Aktiv Hund som vi fick
tips om på rehab på Strömsholms Djursjukhus.
Säljs bla hos www.redog.se

Jag ger min 12 åriga gamla labrador två olika sorters glukosamin, en lite svagare och en lite starkare, eftersom hon också ær stel nu i ældre dagar.
Det fungerar jættebra på henne, blir mycket piggare och mår bættre av de. Det var veterinæren som rekommenderade de till henne.
Hoppas din labbis kommer må bættre av det!:)

Uppdaterar!

Har nu gett honom glucosamin i lite drygt en månad och han har blivit både rörligare och piggare! :) Har börjat med sina "rakt upp- och baklängeshopp" igen. Kul att se!

Uppdaterar!

Har nu gett honom glucosamin i lite drygt en månad och han har blivit både rörligare och piggare! :) Har börjat med sina "rakt upp- och baklängeshopp" igen. Kul att se!

:)Gratulerar!! Visst är det härligt då man ser så stor skillnad :bump:

Liknande trådar

Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
473
Senast: Sel
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 138
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 608
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka