Glukosamin

F

fritidsryttaren

Hallå alla !
Tänkte höra om ni har något förslag på bra och bra pris på Glukosamin, har en 27årig gubbe i stallet mår prima men tänkte ge glukosamin för att han inte ska bli stel, gett det till mina tidigare och det har varit super!
Nu vill ha tips på vad ni gett och pris.
Har tidigare använt Biosynov, bra men lite dyrt i längden, tanken är ju att han ska få det livet ut....

Sv: Glukosamin

Flexijoint upplever jag har varit den bästa för våran gammelman, vi provade ett annat preparat men det föll inte alls väl ut så här kommer fortsättningen att bli Flexijoint och inget annat.

Innan dess har vi provat, Bioglucosamin, Emins glucosamin, och glucosamin från Vital. Det här är det som gett bäst effekt.

min fick ngt (köpte på fem liters dunk) som inehöll glucco. mss (lr vad det heter) samt djävulsklo, det funkade super men var dyyrt

Jag ger Glycovett och får bra effekt av den. Tidigare har jag provat Bioglucosamin, Emins glucosamin med mindre effekt.

Hej!

Jag har använt emins glukosamin + nåt annat dyrare också men kände ingen skillnad på min gammelherre. Det som gjorde stor skillnad var Flexjointen som nån annan också skrev.
Rekommenderar verkligen den!

Jag har hört att gurkmeja ska vara lika bra som något annat.
Det är iaf definitivt billigare.

Gurkmeja finns i kryddhyllan i vanliga livsmedelsbutiken. Värt att prova kanske?

Hej,

Vi har samma erfarenhet av Flexin som Du.

Vi ger också Flexijoint till vårat kallblod och är mycket nöjda med det. Innan hade vi provat ungefär samma medel som Boj men utan resultat.

~Ingrid

Ger min 22-åriga fullblodsdam flexijoint, hon rids dagligen både ut o dressyr, funkar super. 5l flexijoint kostar ca 2500 o räcker i 250 dagar= 10kr/dag. Kan även köpas som 1 liter. Har lärt mig att när det gäller glucosamin preparat så får man vad man betalar för, satsa inte på det billigaste!

Hela fridens dar köper du ditt, 1 kg pulver räcker i nästan 4 månader till islandshäst och kostar 838 kr.

Testat gurkmeja (biosynov),Emins och Biofarmabs Glucosamin, Flexijoint och Glucovett.
Glucovett har varit det bästa och innehåller mer av dom verksamma ämnena än Flexijoint, är billigare med!
(flexijoint flytande gav effekt mkt först,men innehåller ju också DK-djävulksklo som är smärtstillande,inget man vill ge jämt)
och varför betala mer än man behöver när man också för mer för pengarna!;)

Jag tror ni båda pratar om equimins flexjoint som finns i både flytande å pulver. Den flytande innehåller djävulsklo medans pulvret inte gör det.

Iså fall kan man ju välja bort den flytande, som uppenbarligen är dyrare och Dk tycker jag iofs att man kan ge under en kortare tid men inte mer.

Liknande trådar

Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 055
Senast: snöflingor
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
703
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 830
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 705
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka