Lite historik då, hästen röntgades i början på september 03. VB "utläkt" spatt hb spatt i mellersta glidleden + kotledsinflamation hf. Initalalt markerade hon hoch efter böjprov och vid longering 1-2 graders hälta. Efter två omgångars behandling med en dryg månads mellanrum. På sista återbesöket (april) markerade hon hb på böjprov (tror det var lågt har inte papperna här), stel hb vid longering och i övrigt ok. Hon är i stort sett symptomfri och rids 7arbetas lätt 5-6 dagar i veckan och har inte haft några direkta bakslag, men som alla andra så har hon bättre och sämre dagar men det är troligen inte relaterat till spatten.
Just nu ger jag henne Bioglukomin, hon har fått det i knappt två veckor. Jag har inte själv riktigt förmågan att avgöra exakt hur hästen rör sig utan ligger på nivån, det ser inte 100% bra ut undra om jag inbillar mig, enligt andra så är hon stel hb (känns vid ridning) men har blivit något bättre på denna tid. Om det beror på glukosaminen/dagsformen/tillfälligt sammanträffande finns det ingen möjlighet att säga.