Glucosaminpreparat

Hannely

Trådstartare
Eftersom de flesta tillverkare av glucosaminpreparat har helt värdelösa hemsidor så frågar jag här!
Vad ger ni för sort, och vad är det för innehåll i det? Då vill jag veta mängd glucosamin, msm och annat PER KG av preparatet, och hur mkt som är rekommenderad dos.
Funderar på att börja ge min pålle ngt liknande under en period, och vill veta vad som ger mest för pengarna. Det varierar ju så man blir mörkrädd....

Sv: Glucosaminpreparat

Jag föredrar Emin's glucosamin, det håller vad det lovar och ger mycket tillbaka för pengarna. www.eminab.com, hemsida där du kan läsa mer. Jag anser att man skall följa producentens råd om dos per dag eftersom att de trots allt håller i tillverkningen.

Flexijoint 1 kg ca 600 kr räcker till normalstor häst ca 66 dgr

Innehåll.

Askorbinsyra (C-vitamin) 50 000 mg/kg
Glukosamin HCL 150 000 mg/kg
Hajbrosk 50 000 mg/kg
Kobolt 25 mg/kg
Kondroitin Sulfat 150 000 mg/kg
Koppar 200 mg/kg
Mangan 200 mg/kg
MSM 150 000 mg/kg
Saccharomyces Cerivisae jäst 10 000 mg/kg
Zink 300 mg/kg

Wiromin glukosamin, räcker till häst på 600 kg i ca 260 dagar (!!), kostar ca 1100kr/förp. Har desvärre inte innehållsförteckningen här, men det ska vara nästintill enbart glukosamin och inget annat i, därav drygheten.

antingen från hajar eller från grönläppad mussla och används ganska flitigt även i humanmedicin bl a för cancer.....

Ja, om de utsätts för rovfiske eller tjuvfiske.

Inte själva grejen att de blir dödade utan HUR om du fattar vad jag menar.

jo det kan väl jag också tycka kanske, som med tonfisk....men det finns ju en hel del olika sorters hajar, nu vet jag inte vilken sort detta är eller om det ÄR nån speciell sort, alla hajar är ju inte stora som hus heller....

*håller mig till ämnet* :angel: ;)
Jag har fått lära mig att ska man ge något glukosaminpreparat så ska man ta ett som innehåller Inulin också, det skulle ge bäst effekt.

På emins hemsida finns ingenting om innehåll, ej heller rek. dos. Står det på burken?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 205
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 706
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar