Och jag (som har ganska stor 'skuld' i att Kassiopeja valde just det preparatet) är ju extra tacksam för det då jag nu går ihop med Cassiopeja och köper 300 dagars förbrukning från England för bara några hundralappar mer än vad 100 dagars förbrukning kostar i Sverige.
Nånstans stinker det när det är SÅ stor prisskillnad. Jag har mailat den svenska generalagenten och ifrågasatt hur det egentligen går ihop annat än att de tjänar ganska stora pengar på det som säljs i Sverige. För tillverkaren själv som finns i England vägrar att sälja till Sverige med hänvisning till att det blir väldigt dyr frakt och de ju har ÅF i Sverige. Men om man tar det från underleverantör i UK, och dessutom betalar frakt, som på EN hink blir rätt dyr så är priset ÄNDÅ rejält under det svenska. Köper man mer (och slår ut frakten på fler burkar) så blir prisskillnaden som sagt EXTREM. Och jag kan inte se någon vettig förklaring till det. Att jag som privatperson som tar in EN hink från England kan köpa den billigare även med frakten inkluderad, men importören i Sverige, som förmodligen tar in i bulk från UK, Håller ett högre pris.
Jes - jag har mailat dig