Sigfridrake
Trådstartare
Var för ett tag sen ute på promenad med hästen i grimma, då jag inte höll i grimskaftet för hästen slänger med huvudet och biter på skaftet, utan håller i grimman med handen.
Efter en promenad på väg tillbaks, i en brant nerförsbacke, börjar hästen springa om mig eller knuffa på i ryggen med sitt bröst, och styr ut åt vänster.
Då tänkte jag det berodde på nerförsbacken och hästen var trött och orka inte hålla emot sin tyngd.
Precis som han ökar farten i nerförbacke när han blir tömkörd.
Efter detta har han börjat bete sig så hela tiden och är nästan omöjlig att leda, försöker även ställa sig på bakbenen, och idag fick jag en spark i armbågen med framhoven.
Verkar som om han börjar försöka bestämma.
Blir 3 år till nyår.
Väldigt energisk.
Så här kan det hur som helst inte fortsätta, något måste göras.
Men vad.
Efter en promenad på väg tillbaks, i en brant nerförsbacke, börjar hästen springa om mig eller knuffa på i ryggen med sitt bröst, och styr ut åt vänster.
Då tänkte jag det berodde på nerförsbacken och hästen var trött och orka inte hålla emot sin tyngd.
Precis som han ökar farten i nerförbacke när han blir tömkörd.
Efter detta har han börjat bete sig så hela tiden och är nästan omöjlig att leda, försöker även ställa sig på bakbenen, och idag fick jag en spark i armbågen med framhoven.
Verkar som om han börjar försöka bestämma.
Blir 3 år till nyår.
Väldigt energisk.
Så här kan det hur som helst inte fortsätta, något måste göras.
Men vad.