Skogstanten till hier provade att rida lite på ridbanan imorse. Det gick katastrofalt dåligt
I skritten gick det skapligt, men i trav och galopp kände jag mig instängd och irriterad över att behöva svänga hela tiden.
Inte blev det bättre när ett till ekipage kom. Jag fick nästan klaustrokänsla. Trava tre meter, sen sakta ner. Blev någon slags skritt-trav. Kunde inte samla hästen för fem öre, om jag provade lite sidvärtsövningar hann jag knappt försöka få ordning på det förrän staketet kom i vägen. Det var verkligen jättefrustrerande!
Någon mer som har glömt hur man rider på inhägnat område?
Jag kände mig verkligen superdålig. Dressyra lite på en äng går an, eller sicksack över en grusväg. Ridbanan är relativt liten, men de andra i stallet klarar ju t om av att ha hoppträningar på den, så borde väl jag kunna trimma lite där.
I skritten gick det skapligt, men i trav och galopp kände jag mig instängd och irriterad över att behöva svänga hela tiden.
Inte blev det bättre när ett till ekipage kom. Jag fick nästan klaustrokänsla. Trava tre meter, sen sakta ner. Blev någon slags skritt-trav. Kunde inte samla hästen för fem öre, om jag provade lite sidvärtsövningar hann jag knappt försöka få ordning på det förrän staketet kom i vägen. Det var verkligen jättefrustrerande!
Någon mer som har glömt hur man rider på inhägnat område?