Skönt att det är någon mer än jag som resonerar så! Vi har skjutdörrar på de flesta boxarna i stallet där en låsmekanism ska falla ner av sig själv när man stänger dörren. Men, när jag går igenom rutinerna med nya i stallet så är jag noga med att informera om att det är en bonus om spärren trillar ner, den som stänger dörren har ansvaret för att se till att den är nere.
Jag hade nagot likanande i mitt stall och hade en hast som oppnade dorrar och grindar om de inte var speciellt lasta. Boxdorrarna kunde jag lasa ner med en hake i sparren, grindar till hagar fick jag ha en kedja for att satta fast.
Jag tror att alla glomde en gang ... men da min hast (179 cm bufflig hollandare) omedelbart sprang ut till grannen om nagon aven glomt stanga till vagen, eller oppnade och slappte ut andra hastar sa alla sprang runt pa 2 hektar dar inga hastar skulle vara, hande det bara en gang per person.
Jag fick samtal fran tva stycken nar det hant ... och jag var bada gangerna over en timma hemmifran sa den som glomt fick deala med det sjalv ... med viss hjalp fran grannen ett par ganger da han INTE ville ga tillbaka.