Globus Loke sadeln

bigganl

Trådstartare
Ni som har en sådan. Är den bra? Kvalitet? Prisvärd? Skriv och berätta vad ni tycker om den, både bra och ev dåligt.

Sv: Globus Loke sadeln

Jag tycker den är kanon!Ger bra stöd och man känner sig trygg i den...jag är nöjd med den..sålde min nyss bara då den inte passade min häst...
Men den är trevlig och väldigt prisvärd!

Lädret är plastigt om man jämför med deras dyrare sadlar, men det är bättre än vad de flesta andra för 5000 har.... Skön att sitta i, stöd finns det inte (det är ju en allround...), lite för djupt säte om man ska använda den till hoppning, helt okej att rida dressyr i annars.

För min kropp är den mera anpassad till uteritter och hoppning, jag får väldigt bra stöd då. Den är lite för framskuren för dressyren, men går nog ganska ok.

Liknande trådar

Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Aleel
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 663
Senast: morgaine
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 044
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V