GLOBUS dressyr

T

Troya

Jo jag köpte Globus senaste dressyrsadel modell Crincle igår. Vet någon någonting mer om den? "Provred" den igår och tyckte den var väldigt skön!

Sv: GLOBUS dressyr

Tja, den ser fin ut på bild men också väldigt uppbyggd. Har inte själv suttit i någon, men har hört har på Buke att man inte kommer nära hästen pga att den är så uppbyggd i midjan.

Håller med, ser väldigt fin ut på bild...

Men på häst verkar den inte lika fin, enormt tjocka bossor som gör att sadeln ligger väldigt högt över hästen.

Jag har provridit i en. Jag gillar modellen, men de är små i storlekarna. 17,5" blev för liten för min breda rumpa. Hästen gillade inte sadeln heller. Å andra sidan är det en tjej i stallet som har en till sin häst och de verkar nöjda. Smaken är som baken.;) Läder och hantverk tycker jag verkar OK i förhållande till priset.

Liknande trådar

Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
450
Senast: MimmiNO
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 211
Senast: Fiorano
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
394
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
937
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31