Globus crincle - men vad mer?

Havanna11

Trådstartare
Har länge letat sadel och haft sadelutprovare ute. Har fastnat för Globus Crincle då den ligger perfekt på hästen och jag sitter bra i den. Nu är det så att jag skulle behöva lite fler exempel på sadlar som liknar crinclen i modellen; rejäla knästöd, djup sits och långa kåpor.
Är det någon här som har förslag på vilka fler sadlar som liknar crinclen? Jag har kollat på Jacsons New England också och den ligger också bra.
Ge mig tips - jag blir galen på sadelletandet...

Sv: Globus crincle - men vad mer?

Har inte Jacson New England fornpressade/utanpåliggande knästöd?
Jag tycker personligen att Crincle liknar min sadel, en Kentaur Penelopa, kanske att Crinclen är något rakare i bommen men annars är dom rätt lika.
Kentauren har också liiite längre knästöd men de är fortfarande stora :)

Sv: Globus crincle - men vad mer?

jag har en sån, som jag TYVÄRR måste sälja :(:(, kan lägga in några bilder om du vill?

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 226
Senast: Badger
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 642
Senast: MJLee
·
Utrustning Jag behöver två sadlar till min häst förslag på modeller, hoppsadel som är ordentliga knästöd och dressyrsadel som är djup och...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: caballus
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 462
Senast: Rimfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka