Glen Gordon träns

pomelo

Trådstartare
Tänkte att jag skulle beställa ett GG träns till min lill kille:

http://www.hippson.se/shop/product_info.php/cPath/1_73_78/products_id/3635

Men nu är jag lite osäker på storleken. Hästen har ett smalt och nätt men ändå ganska långt huvud.

16851936.jpg

Han kan ha mina cob träns men då är det ofta på två-tre sista hålen (inte nosgrimman)

Nån som har Glen Gordon träns? Är de stora eller små i storlekarna?

Sv: Glen Gordon träns

ja har ett gg träns. min skrutt är svår för att hitta träns till hon har blandning mellan cob o full.. men har ett cob de e på sista hålet på nosgrimma och ganska litet. pannbandet är precis så de inte är för litet. ska köpa ett till gg träns och då tänker ja köpa full. anledningen till att ja köpte ett cob var att min ponny kunde ha det.

Blir nog full för mig med. Lyckades hitta ett gg träns med pullarnosgrimma och sånt pannband med "spets" på i en affär idag och framför allt pannbandet såg alldeles för kort ut i cob.

Jag har ett GG med pullar och en droppe på pannbandet. Tycker de var konstiga i storleken. Min kunde inte på några vilkor ha full för sidostyckena var alldeles för långa. Cob är nästan för litet däremot :crazy:

Jag köpte en förbygel och ett par tyglar i höstas, färgen är redan bortnött på vissa ställen på förbygeln, inte alls roligt. Så jag köper inte något mer från dem. Men det är ju som sagt olika kvalité på Classic och Winner kollektionen.

OT bara..
Åh din häst har ett likadant huvud som mitt sto har! :love:

Ser faktiskt min häst i honom, samma färg o allt :love:

jag har ett GG classic träns och det är väldigt stort i storleken.. har cob till mina stor hästar som har full i vanliga fall.. har nästan på sista hålet överallt oxå förutom på nosgrimman..
annars tycker jag det är ett helt okej träns till det priset =) jar är jättenöjd med mitt

Jag har haft 2 gg träns, ett brunt o ett svart, olika nosgrimmor.
Är inte heller helt nöjd med kvalitèn... färgen nöttes bort osv..

Jag vet om bristen på kvalitet på många av de tränsen, men det här är i ett annat läder. Har inte riktigt bestämt mig :angel:

Allihop, vad tycker ni om Dyon tränset då?

+ bifrost

En av de lokala hästaffärena hade ett sånt hemma, så det var så jag fick upp ögonen för det. Alla affärer som har grejer ifrån Equalityline kan ta hem det.

Det finns på Equalitylines hemsida: heter working collection.

Trodde att jag hade sett ett sånt i somras men det var lite "grövre" läder på det, måste blandat ihop med nått annat :smirk:

Blir Dyon tränset. Ska beställa ett på måndag tror jag. Hade nog helst velat ha ett i färgen nut (som bilden), men de hade inte Equalityline hemma på lager utan bara tobaco, men det var inte jätte ljust, utan lite mer rödbrunt.

Har mätt lite idag och det får bli ett i full. Ska kolla hur lång tid det skiljer på leveranstiderna på nut och tobaco.

Ett av de snyggaste tränsen jag har sett, och så finns det inte i svart:(
Min vanliga otur ;)

Liknande trådar

Utrustning Är i stort behov av hjälp just nu! ska beställa ett rundsytt döbert träns men är osäker på hur de är i storlekarna. Min häst är just på...
Svar
4
· Visningar
1 247
F
Utrustning Jag är ute efter ett nytt träns till mitt fbl. :idea: Skulle behöva lite smakråd, då jag är mycket kluven! xD Så, vad tycker ni? ;)...
2
Svar
24
· Visningar
1 807
Senast: Fire-Eye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar