Glampi-avkommor

Status
Stängd för vidare inlägg.

UllaBeata

Trådstartare
Skulle vara kul att se lite avkommor eller släktingar till några hingstar på Island :
- Glampi frá Vatnsleysu
- Frodi frá Stadartungu
- Tindur frá Varmalaek
och en hingst som går här i Sverige:
- Hraunar frá Efri-Raudalaek

eftersom vi har ett par avkommor till dom, 0 - 5 år gamla, gåendes här, och det skulle vara väldigt spännande att se lite vad det kan bli av dessa avkommor.
Så om någon har en avkomma/släkting så vore det jättekul om ni ville berätta lite om dom, och gärna skicka med lite bilder.
Och snälla, länka när ni skickar bilder, det är inte svårare än att lägga in bilder direkt i tråden och så tar det betydligt mindre plats :)
Det var allt.
/Anna

Sv: Glampi-avkommor

Oooh, fina! :)
Har du lust att berätta lite om honom (hingsten)? Hur han är i lynnet, ridegenskaper och så?

Örn är valack nu. Han var tänkt som avelshingst i tyskland, men jag vet inte varför han kastrerades?

Han var en så kallad problem häst stack,bocka stegra mm. Han är rätt knepig att rida, men jag har hört att flera hästar som har Glampi i sig är det? Men när man väl lärt känna honom är han underbar! Stora gångarter speciellt traven och skritten, jätte gosig. Och enormt bra lynne. Han är lite sen i utvecklingen.

*kl*

Nál som Fredrik Sandberg har tävlat en del är efter Glampi, har lite bilder som jag kan leta upp om du vill? Vet att hon var liknande i inridningen, stack och höll på. Häftig häst dock med mycket gång när hon slappnar av!

Okej, tack så mkt hörni :)
Vore jättekul om du ville slänga upp bilder också.

Jag lägger till två hingstar:
- Kormakur frá Flugumýri
- Heimir frá Vatnsleysu

Det står en Glampi-avkomma till salu i det stall där jag står i och som min tränare äger.
Han heter Lampi frá Dyrfinnustödum.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Mitt sto på Island skall betäckas nu i vår. har inte helt bestämt mig för vem hon skall till. har 2 kandidater.. hmm ni kanske kan...
2
Svar
20
· Visningar
3 310
Senast: Mist
·
S
  • Låst
Avel Jag väljer att skapa en ny hingstvalstråd då de andra trådarna är med gamla användare. Ni behöver därför inte informera mig om gamla...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: ameo
·
Avel Då en häst jag tidigare skött fick spatt och ännu används i avel så blev jag lite nyfiken och började forska mer på denna sjukdom...
Svar
2
· Visningar
1 183
Senast: Welsh
·
Avel Ja som tråden heter. Jag har funderat länge på och åka med mitt sto till en PREhingst, men vilken ska man välja? Ja just, detta är ju...
2
Svar
32
· Visningar
4 374
Senast: Molin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar