Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den såg kanon fin ut.. Dyr?
Men kan man ha galoppläder i en sån?
Till och med i Frankrike har de övergett den "franska" sitsen, således är den där sadeln inte lysande.
En helt vanlig galoppsadel är det bästa, stör hästen absolut minst.
3 kg väger den tyngsta. Man lägger en viktvojlock under. Skillnaden blir att viktvojlock och galoppsadel formar sig efter hästens rygg. De där sadlarna som på bilden formar sig inte utan ger oftast ett otäckt tryck speciellt baktill.
hej igen!
har provridit nu!
Den var faktiskt helt okej att rida i. Vill inte säga för mkt än. Vill testa lite till. Red kallblodingen idag. Vill testa på den varma oxå.
Men, känns bra än så länge.
MONTÉRYTTARE- hur korta läder menar du när du säger "galoppläder"?
Det gör ont i mig när jag ser monteryttare i såna sadlar, tjong ner i ryggen i varje trasteg
Idag på monteutbildningen så var där en tjej i vanlig bomsadel som dessutom red lätt hela loppet.....
Det är det som är kruxet med galoppsadlar , alla snedheter hos ryttaren visar sig den hårda vägen
I en vanlig sadel kan man hänga rätt bra med mest vikt på ena sidan utan att det märks, ännu en anledning att inte rida i vanliga bomsadlar.
Det gör ont i mig när jag ser monteryttare i såna sadlar, tjong ner i ryggen i varje trasteg
Idag på monteutbildningen så var där en tjej i vanlig bomsadel som dessutom red lätt hela loppet.....