glädjande nyhet till alla som söker hästgård

Sv: glädjande nyhet till alla som söker hästgård

Kanske har det också med bankernas nya regler att göra. Det krävs ju en enorm kontantinsats om man ska köpa en egendom för kanske 5 millar. Själv skulle jag gärna köpa gård nu när marknaden är gynnsam. Den som jag har span på kommer kräva en kontantinsats på en halv mille, vilket jag får loss om jag säljer min villa. Men kruxet är ju då att någon annan måste ha samma pengar att lägga kontant på min villa. Jag tror inte bara att dom nya reglerna kommer kyla ner marknaden jag tror att dom kommer döda den fullständigt.

Jag tycker att det är bra att man måste ha kontantinsatsen, jag tycker att det suger att man kan belåna kontantinsatsen genom att ta ett blancolån det borde vara förbjudet.

Så egentligen är den här 15% + lagfarter mm gasnak värdelös eftersom man ändå kan låna den.

Det finns inget positivt med att huspriserna stiger så som de gjort senaste åren, för man får inte mer för pengarna...

Om man är 2 personer som arbetar heltid och har normala utgifter borde det inte vara några som helst problem att spara 500 000kr på max 5 år.

Problemet är väl att folk i allmänhet har en dålig ekonomi och sätter sprätt på pengarna på ren skit som de knappt minns att de gör av pengarna på.

Lyxfällan nästa liksom...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka