Glad , men hjälp mig gärna lite med råd

KisseNova

Trådstartare
Jag har varit ett engelsk bulldogg fan i snart 11 år, och har lyckas nästla mig in hos en uppfödare genom att känna hennes barn/barnbarn/syskonbarn/syskon osv. Rätt nöjd även om det inte var med flit ;)

Uppfödaren ifråga vet ju givetvis om min kärlek till denna ras då jag har våldgästat hennes bullar på utställningar. Pratade med henne igår om hon hade fodervärdsavtal, men fick reda på att det var bara såna som hon kände men i mitt fall var det nog inga problem :love:

Så hur kan man lösa dag-matte-problemet? Har mailat hunddagiset här i stan om vad som krävs för att få in en hund där. Vart kan man annnosera efter dagmatte? Hur lång tid är okej att hunden är ensam som vuxen?

Jobbar ju inte allt för mycket men visst blir det mer än 6 timmar ifrån hemmet när jag jobbar
 
Sv: Glad , men hjälp mig gärna lite med råd

Vad kräver hon genom sitt fodevärdsavtal? Hur många kullar ?
Tänk på att du kanske kommer få lämna ifrån dig hunden under valpperioderna..( om det handlar om tik vill säga )

Jag har som regel att aldrig lämna mina hundar mer än 3-4 timmar om det handlar om regelbunden ensamhet ( alltså att den ska lämnas varje vardag ex )

Dagmatte är ju lättast om det är någon du känner sedan tidigare, men annars får du väl annonsera i tidningen, sätta upp lappar i mataffären, blocket, vovve och såklart Buke
 
Sv: Glad , men hjälp mig gärna lite med råd

Jag är väl insatt i vad ett fodervärdsavtal innebär. Men exakt hur många kullar som dom har det vet jag inte, men jag känner det inte som ett hinder att lämna bort min tik. Oftast så rör det sig om 2 kullar för dom flesta kennlar.
Fast helst vill jag ha en hane just för att undvika löptiderna. En hane som används i avel kan lida extremt mycket av löptikar men det är långt ifrån alla hanar som bryr sig.

Men eftersom både min mamma och syster har 2 hundar var så underlättar det med en hane att introducera "i gänget".

Räcker det för en hund att vara hemma en hel dag, men som har en person som bara rastas under dagen?

**Jag vill gärna höra era åsikter om det eftersom jag är mycket intresserad av att skaffa en hund.
 
Sv: Glad , men hjälp mig gärna lite med råd

Ok. Du verkar vara väl insatt =
c011.gif


Räcker det för en hund att vara hemma en hel dag, men som har en person som bara rastas under dagen?

Jag tycker inte att det räcker med att ha en person som rastar hunden under dagen om det handlar om heltidsensamhet. Det är oftast inte rastning som ställer till det( en hund kan hålla sig en längre tid om den är ordentligt rastad) utan att hunden faktiskt mår dåligt av att vara ensam under större delen av dagen samt att vissa hundar faktiskt mår dåligt av att bli lämnade flera gånger under dagen ( som den då kommer att bli)

Då är dagmatte vs hunddagis ett mycket bättre alternativ.
 
Sv: Glad , men hjälp mig gärna lite med råd

hejhej bulldogg e ju sån otrolig charmiga.själv har jag en bernesennehund som e 9 veckor.de du kan göra e ju att sätta in en annons på blocket ang dagmatte lycka till
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 331
Senast: Pilot
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 069
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp