Gjord som hindrar sadeln att åka fram?

irma

Trådstartare
Min dressyrtränare hade hört om en sadelgjord som förhindrade dressyrsadeln att glida fram. Verkar vara ett bra alternativ till att köpa ny sadel. Nån som vet?

Min häst är byggd som en soffa (dessutom heter han Chesterfield!!)därför är det svårt att få sadeln att ligga, den är utprovad av expertis.

Nej du letar inte efter en stopp gjord.
Du letar efter en framsvängdgjord.
Hööks har en, och Globus har åxå en som heter Ronja (dressyr).
Dessa framsvängda gjordar är ett måste om hästen har mage eller ett omöjligt sadelläge. Vet att vissa erkända sadelinprovare rekommenderar dessa gjordar.

Framsvängda gjordar ligger från ca 500kr och uppåt.

ronjagj.jpg

Lillhästen har , gå in på prislistor sedan sadeltillbehör tror jag det är.
Kan rekomendera den, har den och den korta, inte svängda modellen och min känsliga store herre älskar dem gjordarna.

ronjagj.jpg

Lillhästen har , gå in på prislistor sedan sadeltillbehör tror jag det är.
Kan rekomendera den, har den och den korta, inte svängda modellen och min känsliga store herre älskar dem gjordarna.

Billigare på Ekohallen, där köpte jag min. Synd bara att kortaste längden är 100cm, skulle gärna haft 90.

Min hästs sadel åkte alltid fram förut, och sadelprovaren rådde mig att lägga under en anatomisk pad, eftersom problemet var att han var lite dåligt musklad runt manken, inte att sadeln inte passade. Det har iaf funkat jättebra för oss och kan ju vara värt att prova...

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 034
Senast: Freazer
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025