Giv mig styrka!

Mammadutt

Trådstartare
Har under längre tid insett att min mellanhund, dvärgpudeln inte trivs som han borde hos mig och resten av flocken. Han är väldigt speciell och jag känner att jag inte ger han det han behöver.

Har nu äntligen vågat ta mig mod att testa annonsera om omplacering.... och efter mer eller mindre lockande svar har jag fått ett som låter faktiskt... underbart, och det lyfter en sten från mitt hjärta.

De potentiella människorna har en liten pudel redan som dom köpt som omplacering och jag vet vilken det är, min kille har träffat den dessutom. Dom verkar bo bra till och kunniga på just pudlar.

Men vilken ångest, jag kan verkligen knappt leva med ångesten även fast jag vet att jag sätter min lilla älskling först. Självisk vill jag vara, behålla honom men jag är rätt övertygad om att han skulle trivas mkt bättre i lugnare hem och med en hund av samma ras.

Snälla säg att det är rätt att sätta hundens välmående först?
Min lilla nallebjörn :cry:

Sv: Giv mig styrka!

Vi har placerat om flertalet pudlar som inte trivst i flocken. Vissa vill inte ha så mycket folk och hundar omkring sig.

Å det har alltid gått så bra så. Hundarna har blivit nästan som andra hundar. Till det bättre så klart. Det har varit så skönt och roligt att se hur bra de har trivts.

De som det inte har funkat med har kommit hem efter 2-3 dagar då man insett att det inte fungerer. Men annars så har det märkts redan dagen efter och de vill INTE tillbaka till oss :angel:

ja pudlar är lite... speciella... Min trollsing accepterar bara chihuahuan i flocken, valpen hatar han och katterna likaså..... man ser direkt då han får träffa en annan pudel att han lyser upp.... och speciellt då han får träffa pudel av motsatt kön, här är det ju bara hannar....

Jag hoppas dom faller för honom så vi kan testa i alla fall.... skulle vara så skönt att få se honom harmonisk och lycklig på heltid :)

Jag hoppas att det går bra! Det blir lugnare och mycket mer uppmärksamhet än att dela vardagen med en galen flatvalp :p Men snart är han tre år... *he he* Då lugnar de ned sig. Kanske...

haha snart 3 år .... haha jisses...... evighet dit ;) lugna ner sig tror jag aldrig han gör.... :eek:

Jag hoppas dom faller för honom så vi kan testa i alla fall.... skulle vara så skönt att få se honom harmonisk och lycklig på heltid
:bow:
En eloge till dig som inser att hunden kanske inte är så lycklig den skulle kunna vara hos dig. Omplacering med förstånd är ibland det allra bästa!

Hoppas att allt går bra! Lycka Till! :bump:

tack :)

Ibland måste man nog erkänna att man kanske inte är bäst för sitt djur. Det är sorgligt, han är mitt barn men samtidigt ser jag ju att han inte riktigt trivs. Jag hoppas nu jag hittar ett ställe där han får ha det som han förtjänar :)

Johanna

måste bara säga att din bild är för skön! jag kan inte sluta flina...

sedan måste jag säga att det är väldigt strongt att inse att hunden kan ha det bättre hos någon annan. jag skulle ha mycket svårt att ta ett sådant beslut. för att vara på den säkra sidan kan du kanske låna ut honom någon månad?

jo jag tänkte det, en prövtid såklart.... först måste jag överleva att träffa de potentiella utan att dö i sorg... får ta det som det kommer, bara lilla Bobo får det bra så är jag glad och nöjd.

:bow: :bow: :bow:

Mycket bra att du resonerar som du gör. Och osjälviskt.

All heder till dig! *ger filiduttan en medalj* :love:

Ger det dig lite styrka, tror du?

Senast ändrad:

Jag har placerat om min lilla ängel Nelli just av de anledningar som du säger.
Och hon var redan omplaceringshund så det var EXTRA svårt att inse att vi två inte var rätt.
Men nu har hon det underbart och jag känner igen min gamla hund! Det gjorde jag inte på slutet.

Jag tror att du gör rätt!

Jag placerade om min ena hund pga av att vi tagit hand om en omplac hund som var så jobbig och vild att han höll på att ta knäcken på både oss och hundkompisen. Vi hade nog inte kunnat hitta ett nytt hem åt honom utan fått lov att ta bort honom så då fick den lugna trevliga hunden flytta.
Jag annonserade på vovve efter en fodervärd åt honom, och valde ut 2 familjer som vi hälsade på. Jag valde den familjen som jag fick bäst kontakt med. I kontraktet skrev jag att om vi inte tagit hem honom efter 6 mån skulle de få köpa honom. Men redan efter några månader ville de köpa honom för att de älskade honom så mycket och fick panik vid tanken på att skiljas från honom. När vi träffades ville han knappt hälsa på mig utan visade klart och tydligt var han hörde hemma.
Jag saknar förstås min lilla plutt :cry: ,men jag vet ju att han har det jättebra. Och om de inte kan behålla honom nån gång så får han flytta tillbaka hit,eftersom vilden nu är en alldeles normal (ja nästan.. :angel: ) hund!

I de flesta fall går omplaceringar bra, och hundarna blir snabbt en i sin nya flock. Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Hund Var med Viktor till hemmavet idag för en liten rutingrej, och på vägen hem är det plötsligt två hundar på vägen, som med nöd och näppet...
Svar
12
· Visningar
1 612
Senast: Seabaz
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 453
Senast: MulleMonster
·
Övr. Hund Jag trodda att jag tagit mig vatten överhuvudet när jag tackade ja till den här valpen.Hon var illa däran.och behövde så otroligt...
Svar
18
· Visningar
1 323
Senast: Qodrofenia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix