Gissa bajset

MonteRose

Trådstartare
Är detta en kattoalett?
10327050_636390753101648_1865882134_n.jpg

Det ser inte ut som i lådorna här inne.

Räv?

Jag har en räv som demonstrationsskiter mitt på min tomt. De skitarna brukar se ut ungefär sådär.

Hrm... skulle lagt med en tändsticksask. Storleken är som nåt mellanting mellan katt och igelkott. Rävbajsar är väl större som typ liten hund?
Fotot är taget i min rabatt inne i ett villasamhälle.

Jag skickade fotot till Naturhistoriska Riksmuseet och så här svarade jourhavande biolog;
Naturhistoriska riksmuseetHmm, det påminner lite om padda eller igelkott, men de brukar inte ha "toalettplatser". Det har däremot grävlingar... Både grävling och katt brukar dock bajsa med lite mer skruv. Chansar på igelkott.
Mvh / Didrik Vanhoenacker

Liknande trådar

Tjatter Jag har vid två tillfällen hittat det här bajset i trädgården. VAD kan det vara?? En igelkotte med dålig mage? Det är ganska segt och...
Svar
8
· Visningar
678
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
525
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 173
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
25 26 27
Svar
539
· Visningar
12 733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka