Gipsavtryck av magen

TinyWiny

Trådstartare
Min bonusdotter gjorde ett fint avtryck när deras bebis låg i magen och nu vill hon ha tips och hjälp hur man enklast bevarar den fin. Hon vill måla den och sätta upp den på en träskiva som ska målas och en tavelbelysning ska sättas dit. Min sambo (alltså den stolte morfadern :D) tror att det håller om man sätter en najtråd i magens sidor och sätter fast i skivan men jag tror att det kommer trasa sönder gipset efter ett tag och det vore ju förödande om den gick sönder :( Det är ju liksom inget man kan göra om :crazy:
Funderingar gick om tidningspapper och tapetklister för att stärka upp magen men även fundering om att spruta fogskum i magen kom upp.

Jag gissar att det är många som har gjort avtryck av sina magar? Hur har ni gjort? Massor av tips är välkomna :banana:

Sv: Gipsavtryck av magen

Jag vet inte? Klarar gipset blötan ifrån lacken utan att luckras upp? Jag vill gärna ha tips som folk har gjort själva då gipsmagen ju absolut inte får bli förstörd.

Nu vet jag att du inte vill ha svar från någon som inte gjort det själv, men jag tänkte på en slags låda med glas på sidor och fram så att man ser magen men samtidigt skyddar magen från allt som annats kan skada den.

Det var ju otroligt smart!!! Det ska jag framföra till henne. Då kan hon ju ändå ha belysningen och så som hon har tänkt och framför allt så skyddar det ju magen!
Tack! Du är smart du :D

Jag vet inte? Klarar gipset blötan ifrån lacken utan att luckras upp? Jag vill gärna ha tips som folk har gjort själva då gipsmagen ju absolut inte får bli förstörd.

Det finns ju gipslack. Antar att det inte luckrar upp gipset. Finns i hobbyaffärer. :)

Smart :laugh: Då ska jag vidarbefodra det också :)

Fler tips är välkomna, bara för att jag tycker att det är bra ideer så är det ju inte säkert att hon tycker det ;)

På vår avgjutning av magen har vi gjort hål 1,5-2 cm in, och sedan spänt en ståltråd, och det har hållit i över två år. Kan fota imorgon!

Vi gjorde en gipsmage och lackade den sen i ett par omgångar med hobbylack (när den torkat).

Jag gjorde sen försiktigt två hål i överkant och drog ett snöre genom dem. Magen hänger via snöret i en skruv i väggen. Den har hängt på väggen i snart 5 år.

Jag tackar ödmjukast för detta tips också :laugh:
Jag visste väl att om jag lade ut frågan här så skulle det komma en massa bra tips på hur man kan göra.
Buke är bäst :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 730
Senast: gul_zebra
·
Foder & Strö Ja, jag skulle behöva lite nya tips och idéer. Mitt ena sto blev lös i magen tidigare i höstas och det har ännu inte givit med sig...
2
Svar
36
· Visningar
3 079
Senast: Rebecka83
·
F
Övr. Hund /Vet att vissa har läst den/ vill varna kännsliga!! Värt att läsa för alla hundägare, eller blivande hundägare!! Hur kunde du...
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: Haukur
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 531
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka