Gips som gör ont!

loote

Trådstartare
Hej!

Jag har haft gips sen ca 2 veckor tillbaka men fick ett nytt för några dagar sen, som jag nu börjar få ont av! Gipset sitter runt tre fingrar, handen och en lång bit på underarmen (allt detta för en spricka i lillfingret, som jag fick när jag hoppade en häst) :/ Nu känns det som att jag har skavsår på handen utav gipset, det bränns ibland och sticker till också. Jag vet att det inte är bra att få skavsår under gipset eftersom det kan bli infekterat mm, men är dessa besvär tillräckliga för att gå till läkaren? Om de nu ska kolla om jag har skavsår måste de ju ta bort det och sedan sätta ett nytt igen.. (ska ha det ca 2 veckor till). Har inte haft gips förut så vet inte riktigt om det är normalt att man har ont utav det!

Någon som har haft besvär från gips?
 
Sv: Gips som gör ont!

Du kan ju åtminstone ringa dem.
1177 finns ju alltid annars, de är ju till för frågor om i princip all form av sjukvård.
 
Sv: Gips som gör ont!

Jag tycker du ska ringa och be dom göra om det. Du ska inte behöva av ont av själva gipset, det är väl nog att ha ont i fingret!
 
Sv: Gips som gör ont!

Säger som övriga, det kan klia etc av gipset men det ska absolut inte göra ont!
 
Sv: Gips som gör ont!

Ring :)
Efter att ha varit gipsad någonstans på kroppen sedan 8 juli börjar jag bli duktig på det där… Reklamerade min första gipsstövel efter en dag, då den inte satt bra. Det var inga knussel alls, de gjorde om och gjorde rätt.

Jag har börjat bli irriterad i handflatan av mitt gips på armen nu, men det ska läggas om på måndag så jag hoppas jag överlever.

Hatar gips… Men får snällt försöka komma överens men skiten i… 9 veckor till :arghh::banghead::rage::yuck::wtf:
 
Sv: Gips som gör ont!

Min mamma blev felgipsad och det slutade med att hon fick 30000 kr i ersättning. :mad:.
Så ring och be att de tittar på det.
 
Sv: Gips som gör ont!

Tack för svar! Få väl ta o ringa dem direkt så de blir gjort. Suck!
3 veckor tycker jag är långt, men 9 veckor!! Stackars dig :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 046
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
568
Senast: seahawk
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp