Jo.I praktiken har hv inte så mycket att säga till om ifall hg vägrar öppna dörren
Hyresvärden får hjälp av Kronofogde och Polis för att få komma in om Hyresvärden har gjort korrekta aviseringar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo.I praktiken har hv inte så mycket att säga till om ifall hg vägrar öppna dörren
3 år till ett avslut från att de verkliga problemen började.Hur lång tid har det tagit för dig att bli av med din oönskade hg?
Nej de bor på uppskov till sommaren 2018.Är hen ute nu?
är det ditt (eller privat hv) ansvar att se till att familjen har bostad?3 år till ett avslut från att de verkliga problemen började.
Nej de bor på uppskov till sommaren 2018.
Det är en hel familj.
Det är hyresvärdens ansvar så länge som kontraktet löper.är det ditt (eller privat hv) ansvar att se till att familjen har bostad?
Det är just det jag tycker är felDet är hyresvärdens ansvar så länge som kontraktet löper.
Om hyresvärden är ett affärsdrivande företag.
Jag är en hyresvärd med affärsdrivande företag även om jag är både liten och privat.
Mina hyresgäster har inte längre något kontrakt, det upphörde 29 februari 2016, men de bor kvar på uppskov till sommaren 2018.
Den långa uppskovstiden beror bl.a. på att det är en familj med särskilda behov.
När man säljer en tjänst, i det här fallet tjänsten bostad, så tar man ju på sig ett ansvar för det.Det är just det jag tycker är fel
Ansvaret borde inte ligga på hv
Självklart har båda skyldighet och ansvar att följa det som står i avtaletNär man säljer en tjänst, i det här fallet tjänsten bostad, så tar man ju på sig ett ansvar för det.
Hur skulle det annars fungera menar du?
Ni har rätt till minimistandard.
Hyresnämnden kan förelägga om åtgärder och upprustning för att uppnå den.
Kyl ingår men inte frys.
Men min skyldighet sträcker sig nu bara till sommaren 2018, sedan så är det socialens ansvar om de inte lyckas lösa det själva.Det är när någon part bryter det som står i avtalet som reglerna borde efterföljas bättre och där tex socialen tar över ansvaret som i ditt fall med barnfamiljen
Självklart så har du rätt att ställa dit en egen frys, TV, stereo, symaskin, brödrost, micro eller vad du nu vill ha.Om de sätter in enbart en kyl, har jag då rätt att sätta in en egen frys?
Det skall vara den standard som bedöms som miniminivå om det räknas som bostad och enligt den allmänna uppfattningen på orten för fritidsbostad.Finns det något minimimått på kyl? Om de kommer med en liiiten drickakyl på 12 liter menar jag.
Varför vill dom att du flyttar?@Lampan visst inser jag att de vill bli av med mig och jag letar annat. Men fram till dess att jag flyttar ska de f-n i mig följa regelverket! Vilket jag gjort, men när de märkte att jag tänkte flytta in enligt det skrivna kontraktet så ändrade de sig. Från en dag till en annan... att lgh skulle renoveras innan jag flyttade in har det aldrig varit tal om heller.
Har även nu skickat mail med en undran om när jag ska få tillgång till tvättmaskin och dusch (fristående byggnad på fastigheten)
Snart dags att skramla med Hyresnämnden tror jag bestämt.Har även nu skickat mail med en undran om när jag ska få tillgång till tvättmaskin och dusch (fristående byggnad på fastigheten)
Hur blir det med dina barn då?Rullar upp en bil på gårdsplanen mellan husen som jag inte känner igen och en person går och börjar skörda av det som finns kvar i trädgårdslandet.
Inser att det är den förra hyresgästen och går ut och pratar.
Denne flydde hals över huvud pga ena syskonets beteende.
Tex fick vederbörande inte ha sitt (vuxna) barn boendes över sommaren och en övernattande gäst ombads att åka därifrån på morgonen.
Enligt denne är det inga problem med det andra syskonet (som har sommarstuga i närheten)
Frågar digSnart dags att skramla med Hyresnämnden tror jag bestämt.
Det finns lagar och regler att följa även för en hyresvärd.
Hur blir det med dina barn då?
Ja men de får inte låta dem förfoga över bostaden självständigt.Frågar dig
Om vi väljer att hyra ut en lägenhet till en person, kan denna sen då låta en annan person (barn eller vuxen) bo i lägenheten kortare eller längre period?