Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
F.ö. så blir det hemfridsbrott i samma stund som de låser upp din dörr.
Har inget att tillägga om själva uppsägningen. Skickar bara en massaKänns som om man sitter mitt i en tromb.
Allt lugnt i lördags förmiddag och sedan brakade det loss när de insåg att jag skulle följa det skriftliga kontraktet. Och inte deras lite flytande *det blir sen någon gång när grävaren är klar*
Kan någon komma och säga att jag bara har en mardröm?
Jo hon bor redan där på muntligt avtal och har fått nyckeln som bevis för avtalet.Det kan det väl inte bli om inflyttning är 1 oktober?
Tyvärr inte, men jag skall se om jag kan mildra det litet.Kan någon komma och säga att jag bara har en mardröm?
Jo hon bor redan där på muntligt avtal och har fått nyckeln som bevis för avtalet.
Det kan f.ö. bli hemfridsbrott även vid en ren ockupation.
Aha, jag tolkade det som att inflyttningen var 1 oktober. Alltså att TS inte flyttat in än.
I och med att du fått nyckel har de godkänt kontraktetÄr det för att kontraktet börjar gälla i oktober som de har så bråttom?
Hyran är även inbetald för oktober.
Citat ena syskonet när pappret överlämnades *du får väl stämma oss sen*
Jag har inte skrivit under några dokument, förutom hyreskontraktet.
Håller tummarna att ni kan lösa det nu.Ännu inget svar på SMS.
Men de vet nu att det omkring TS finns ett kontaktnät som inte går på enkla försök till att luras.
Jag hoppas nu att de skall lugna ner sig och följa de gängse spelregler som finns i samhället.
Mot galningar och skurkar så hjälper det ju inte att ha rätt.Håller tummarna att ni kan lösa det nu.
Åtminstone så ts får lite tid på sig att hitta annat
Jag hade aldrig orkat bo kvar med den usla relationen till en privat hyresvärd. Jag hade letar nytt boende asap.
Syskonen kan vara osams.En sak som slog mig är att när jag pratade med ena syskonet i helgen om att jag faktiskt kommer följa det skriftliga kontraktet så fick jag till svar *betala in hyran då också*
Syskonen kan vara osams.
Då så skall du ringa 112...om de står här med låssmed för att byta låset på torsdag som syskonet sade.