Gigg till shettis

Sv: Gigg till shettis

Jag har sett den tidigare! Dom verkar ha svårt att få den såld... Men så otroligt fin!! Hade man fortfarande haft shettis och gott om pengar så absolutly!! :love:

I den annonsen står det att det följer med två däcklar till selen - en vagnsdäckel till rockard och en silettdäckel till gigg. Vad är det för skillnad på dom? Vad är en vagnsdäckel?

Precis..den har legat ute ett tag..tror tom. dom började på 25.000kr
Hade jag haft 23.900kr över sådär bara ...så varför inte :d

I selettdäckeln för gigg är remmen som ligger över däckeln lös och gör så att skackelfästet kan röra sig lite upp o ner. Är inte så lämplig att använda till ex maratonvagn där skacklarna inte sitter ihop med varandra. På en gigg är skacklarna "fasta " i varnadra. Du kan inte ta upp den ena utan att den andra följer med.
Det kan dessutom skilja däcklarna åt hur deras skackelöglor ser ut. En del har återfallssälja som dras åt runt skackeln medan en del bara har en fast ögla som man trär in en skackel i.

Om man vill he en snygg gigg för tävling så finns det att beställa hem från England för inte så mkt pengar.Bennington har en som heter Buccaner som dessutom är isärplockningsbar. Hade en sådan för B-ponny som var lätt, snygg och mkt smidig att ta med sig.:love:

Welsh skrev:
I
Om man vill he en snygg gigg för tävling så finns det att beställa hem från England för inte så mkt pengar.Bennington har en som heter Buccaner som dessutom är isärplockningsbar. Hade en sådan för B-ponny som var lätt, snygg och mkt smidig att ta med sig.:love:

Kan du PM´a länk?

Welsh skrev:

Kan du Pm'a länk till mig också?! :)

Tjuvkikade på din hemsida,men såg ingen bild på någon vagn...lust att kasta ut en här :)

Är totalt förälskad i Gribsvads Rosehal ..väldans vacker herre får jag säga :love:

Har ingen bild längre på vagnen då stoet är sålt och likaså vagnen. :(
Såg nu att priset gått upp i England på vagnen. Hur som helst, en störtskön vagn att köra och väldigt stabil även i maraton och dikeskörning:angel: Den som tog hem vagnen från England lyckades få in hela vagnen (nermonterad) i bakluckan på en volvo:p

Nä..nu jäklar ska jag vinna på lotto :D ..där var ju massor med fina vagnar :d :love:

Vagnarna kostar mellan £2009.25 och £2485.13 ?
Vad bli det i svenska kr typ 15474.99 - 19140.15 kr ?
Eller vad? :confused:

Står inte pundet i 10 svenska kronor?
Min Buccaner vagn hade en underbart söt liten flätad korg under sätet:love:
Hjulen och sätet lossar man enkelt med sprintar men är otroligt stabil trots detta. Jag fastnade i Mickes elände närjag tävlade maraton med den. Inte en skråma på vagnen när hästen fick loss oss:smirk:

Jag räknade först som US dollar?
Men om man räknar GB pund blir det 27168.77 svenska kr för den billigaste, stämmer det?
Är alltså detta tecken £ = pund??

/Lisa

Japp pund i England:)
Jag sålde min för 14 000kr inkl extra skacklar för WM samt extra kuddar och stänkskärmar. Min var av stl 2B, B-C ponny.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 362
Senast: Stergo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
1 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024

Omröstningar