Gigg till shettis

L

linneaforss

Hej finns det någon giggliknande vagn till shettis? Eller har ni några andra våhjuliga shettis vagnar som ni tycker är fina? Kan ni inte lägga ut bilder här så får jag se vad ni har för vagn eller vilken vagn som ni skulle vilja ha! ....Jag tänker mig mer "finvagn" till dressyern.:D

Sv: Gigg till shettis

www.nor-pol.no har en shettis-gig...tror Tidaholms har någon gig också,men deras hemsida krånglade när jag var inne & skulle titta.

Personligen så kan jag klara mig utan en gig....för mig fungerar det bra med att ha en ordentlig rockard. (även om så inte är fallet just nu)

fannyoeddi_2.jpg

RebeckaKihlberg skrev:
www.nor-pol.no har en shettis-gig...tror Tidaholms har någon gig också,men deras hemsida krånglade när jag var inne & skulle titta.

Personligen så kan jag klara mig utan en gig....för mig fungerar det bra med att ha en ordentlig rockard. (även om så inte är fallet just nu)

Ja dem hade fina vagnar :D Men dyra :S:S

Så blodigt dyra är dom inte...deras rockard-ekonomi (tror den heter så) går på ca 10.000 Sek ..det är ganska okej ändå.

Tycker du?? :O Ja tycker de är dyrt...Min Rockard kostade 5000 drygt ny...Och det är en bra och rejäl rockard med fjädring och skinndyna...

bullporo.jpg

Den här rockarden är det....Men min har inte plastskydd över hjulen..."hjulskydden på min är i samma matrial som vagnen! :smirk:
Och min är Blå! :D

Senast ändrad av en moderator:

*Christine* skrev:
oh! nice!
den var fin! men vart köpte du den? för 5000:-?

Bullet heter den!
Såg att den visst höjts nu! oops! :P haha! Men ja köpte min "begangnad" Lr hon som hade den hade köpt den och provat den två gånger....så den va som ny! :) ja betalade 4500 tror ja Men nu när ja va inne och kollade på en sida där de sålde den och andra vagnar så kostade den 6700 tror ja ....Men den kanske är billigare på andra ställlen.....De har ju typ den i Börjes...det är ju inte märket Bullet som det är på den här...men den ser nästan ut som den!

Nej Där det är där den kostar 6700... va inne där nyss.

När jag mailade dom så svarade dom att vagnen kostade 4270kr inkl frakten
Så här står de i prislistan :" Rochard PONNY P17 4270:- " ..klickar du på "Rochard" så kommer samma bild som du har lagt ut upp.

*harkel*
det är skillnad på en rockard och en gigg.

giggar är betydligt högre och bekvämare, större hjul, man ser över hästen, oftast snyggare.

så du får kolla upp om du vill ha en rockard eller gigg, skulle rekommendera en gigg, men de kostar mer.

Jag är fullt medveten om att det är skillnad på en rockard & en gig.
Du kan ju se över hästen med en rockard också..det beror ju på hur den är byggd.
Jag har inte sagt att jag vill ha en gig ...utan jag håller mig till rockard.

RebeckaKihlberg skrev:
Så här står de i prislistan :" Rochard PONNY P17 4270:- " ..klickar du på "Rochard" så kommer samma bild som du har lagt ut upp.

Va :O:O Men men.....ja va ju innen nyss....är Konstigt... :S

RebeckaKihlberg skrev:

Va :O:O Men men.....ja va ju innen nyss.... Konstigt... :S

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 362
Senast: Stergo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
1 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024

Omröstningar