Giant Force - avkommorna??

Sv: Giant Force - avkommorna??

Jag har själv en Giant Force avkomma som vi fick när hon skadade sig under en träning precis innan hon skulle kvala som 3 åring. Hon var då en mycket lovande travhäst med bra löparhuvud. sprang med lätthet förbi deras travare dom tävla med (en ganska bra häst).

Nu är hon ridhäst och trivs bra med det. Hon är pålitlig, snäll (men har humör om hon vill, särskilt mot barn under 10 år =) och nästan vem som helst kan rida henne. Har även otroligt bra huvud som ridhäst. Lättlärd, smart och har humor. Ranglåg i hagen, men när det gäller mat tar hon sig ton. ;) Har inte varit skadad. Hon är mycket svår att hitta sadlar till (har mycket bred rygg) 36" bomvidd. Kan ej ha bett utan rids på hackamore, som faktiskt min kompis häst, också den efter giant force gör.

Hon är mycket pigg och arbetsvillig i alla lägen. Har en mycket bra galopp för att vara en travare. Gillar att galoppera och gör det hellre än att skritta och trava. :P en annan favorit är att bli borstad och kliad i rumpan. :rofl:

http://goto.glocalnet.net/Norrskenets/
Gå gärna in på våran hemsida med bilder på hästarna. Zarika är varmblodet efter Giant Force och hon har en skjuten stjärn. Den andra hästen är ett engelskt fullblod vid namn Be by me.

är det någon som har nån bild att lägga ut på giant force? har inte hittat nån själv.

Här kommer två. Har inte hittat fler tyvärr...
11426386.jpg
11282941.jpg

Min häst är också efter Giant Force. Han är inte lat, tvärtom!!
Han är superpigg men också jättesnäll. Tyvärr har han också fel på benställningen fram så vi får se hur han blir som ridhäst.
Kanske någon här träffade honom under hans tid på travet?
Origo Force heter han och är 7 år gammal.

Frambenen på min häst är de inget fel på enligt mina ögon. dock trång bak o kohasad.

Om nu Giant Force finns på irland. Finns det nån sida överhuvud taget där som man kan läsa om honom se bildre etc?
Har irland nån motsvarande STC sida så kan man fråga dom???

Har man bara en häst som jag så blir de ju lätt att man intresserar sig för sådana här lustiga saker..

nån som vet?

Har inte hanterat honom själv men kompisen jobbar ibland hos en proffstränare här omkring. Har bara fått höra gott om den här vackra hästen, oerhört snäll och mild.

Såldes dock och vad jag fick höra så blev han sönderkörd av en kusk under ett lopp, vet faktiskt inte om han lever idag eller inte, illa var det senast jag hörde nånting.

Mack_Fame.jpg

Har inte hanterat honom själv men kompisen jobbar ibland hos en proffstränare här omkring. Har bara fått höra gott om den här vackra hästen, oerhört snäll och mild.

Såldes dock och vad jag fick höra så blev han sönderkörd av en kusk under ett lopp, vet faktiskt inte om han lever idag eller inte, illa var det senast jag hörde nånting.

Mack_Fame.jpg
Aha, fast de e j inte han på bilden.

Sv: Giant Force - Pelle Eriksson

Åter tack igen botvid. var hittade du den bilden?
ingen extriör bild?
Den övre hade jag redan.
har även en extriörbild men den e så liten..

Vi har ett sto e. Giant Force.

Absolut världens snällaste i all hantering..
Hon har en 2 åring e. Igor Brick som vi ska starta premielopp med idag..

Här är en bild på stoet e. Giant Force

IMGP2718.jpg

du skrev att hon gick galoppträning i sand, PMa gärna om vart, jobbar med sånt :)

Haha, ja du - alla kan jo inte vara så "exciting" at dom har binoculars som avatar eller hur... :rofl:

Då får jag väl säga att det var en väldig tur att du har bytt avatar nu. Den andra används redan av bananabambi här på buke. Det var så förvirrande när du hade likadan.:D

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Hej! Vi funderar på att skaffa ett GPS-halsband till vår utekatt och undrar vilka erfarenheter ni har av sådana. Vilket är mest prisvärt...
2
Svar
33
· Visningar
1 572
Senast: Emmmmma
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
618
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
501
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka