GHS Shopping

Lumos_Nox

Trådstartare
Tänkte att jag skulle åka ner för första gången på flera år och unna mig lite onödig shopping!
Antar att det är fler här inne som ska shoppa loss. Vilken dag ska ni dit och vad ska ni leta efter?

Ska dit på fredag, går in direkt vid öppning och stannar över dagen. Ingen showbiljett.
Är fredagen en "bra" shoppingdag?

Har några saker jag ska hålla ögonen öppna efter:
* Eskadron lindor
* Tunna ridhandskar med bra grepp
* Nya hårdekorationer (mina ligger på en avlägsen åker efter en tävling )
* Ny kavaj. Någon som vet hur utbudet på större storlekar är bland kavajer? 44/46

Ska dit på fredagen med min pojkvän (som aldrig sett hästtävlingar förr)

Ska köpa schabrak, lindor, huva, bett och spö.
Ska kolla på träns, täcke, handskar, sporrar, osv
Får se vad pengarna räcker till :)

Spännande att se va han tycker!

Ja det är ju pengarna som styr tyvärr :D Attans att man inte va rik!

Känns som det ligger lite oturligt i datum i år, 25:e är ju först på söndag. I mitt fall betyder det att lönen kommer på måndagen så jag får planera mina inköp lite tror jag. Ska iof som vanligt inte egentligen köpa ngt (behöver inget) men det brukar ju gå sådär med det...
Ska i alla fall köpa strumpor i marinblått och mina favorithandskar i grått eller brunt om det finns.
Måste nog gå igenom min rid-garderob innan jag åker också och se om ngt ev. behövs.

Känns som det ligger lite oturligt i datum i år, 25:e är ju först på söndag. I mitt fall betyder det att lönen kommer på måndagen så jag får planera mina inköp lite tror jag. Ska iof som vanligt inte egentligen köpa ngt (behöver inget) men det brukar ju gå sådär med det...
Ska i alla fall köpa strumpor i marinblått och mina favorithandskar i grått eller brunt om det finns.
Måste nog gå igenom min rid-garderob innan jag åker också och se om ngt ev. behövs.
Ja, just det där med lönen blir tråkigt för många. För min del kommer den på fredag, annars hade jag flyttat lite sparpengar och flyttat tillbaka de sen efter.

Vilka handskar köper du? Också ute efter handskar

Träns behöver jag inte kolla efter längre. Köpte ett av en här på buke nyss. Precis ett sånt jag ville ha :)

Går nog en runda på fredag efter lunch hade jag tänkt. Ingen tyngre shopping planerad; för den westernintresserade är mässan av försumbart shoppingintresse - vi shoppar annorstädes, i sommar. Men dyker det upp en snygg pad till rätt pris så... :)

Jag får inte heller lön förrän måndagen, men jag ska inte handla något direkt ändå.
Jag ska kika efter en sån där sadelbock i plast.

Ska dottern få en egen ponny? :D

Dottern har fått en egen ponny som heter Laban :D
IMG_20180216_163043.webp

Ska dit på fredag eftermiddag/kväll.
Inköps lista är
Kolla masken
Häst godis hos PS
Handskar, hoppas hitta såna som jag köpte förra året då jag inte fick ha dom så länge tack vara hunden.

Jag köpte:
4 schabrak (ett med brodyr)
2 fyrpack med lindor
1 par boots
Dressyrspö
Longeringsspö
Grimskaft
2 par strumpor
2 kollamasken lådor
4 treats godis krafft
2 hinkar godis från ps
Slicksten
2 par ridbyxor
Regntäcke

Jag tycker att mässan hade ett sämre utbud än tidigare :(
Om jag inte råkar köpa något idag så blir årets resultat:
Två vardagsgrimmor 100:-
En lyckoängel för dottern att sätta i ponnyns träns (symbol för ponnyn vi förlorade i förrgår) 39:-
Ett par ponnytyglar 55:-
Två nummerlappar med turkost glitter 45:-
Maskkontroll*2 278:-

Det har aldrig tidigare hänt att jag lagt mer pengar på mat än på shopping.
Jag hade hoppats hitta färgglada senskydd till B-ponnyn och strumpor till mig och dottern men det blev inget med det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka