Sv: Ghaaa! Det är DYRT!!
Vi har tagit fram ett energikoncentrat av Salsa müslifoder. Om du ger 1 kg av det tillsammans med havre, som du kanske kan hitta billigt hos en bonde så täcker du mineralbehovet, och på 1 kg havre kommer du upp i ungefär samma protein o energi nivå som på 2 kg sport. Det ger dig en dagskostnad på ca 3.40 inklusive moms. (Jag räknade på 1.50 för havren) Plus frakt från lokalföreningen i Ljungbyhed. Vi brukar hämta själva, men man kan få utkört oxå. Hur mycket man måste beställa då vet jag inte.
Det här är en specialblandning, och av de måste man beställa minst 200:- åt gången.
Det fina med den här blandningen är att den är nästan fri från tillsatt socker. (Den innehåller några % av ett proteinpellets med den åtråvärda potatisproteinet, och den pelletsen innehåller i sin tur några % melass..) Den melass som normalt sett tillsätts i müsli och pelleterade foder, är utbytt mot olja. PM:a mig om du tycker att det verkar intressant, så kan du få namn på den du ska kontakta, för att få vår blandning!