Geysir KM, vilka ska dit?

N

Nattuggla

...ja, vilka?
Jag och Ari....men ni andra då? :bump:
kunde kanske ha en liten sammankomst eller nåt?

:) :banana:

Sv: Geysir KM, vilka ska dit?

Va kul med en växjöbo! Bor själv strax utanför Växjö!

Skulle gärna åka dit, var där förra året med min valack som funkade ganska ok med tanke på att han inte rest särskilt mycket tidigare och inte var i toppform. I år har han mognat mycket och har mer power. Synd att varken jag eller hästarna i toppform, dels för att jag gjorde en rejäl vurpa i somras men även för att hästarna sätter päls och inte har samma gnista, de är så hösttrötta! Trist att det nästan alltid regnar på Nyvalla, så hoppas att ni får sol för en gångs skull.
Sen finns det ju segerfarliga stammisar som Ingrid ("Gidde" här på Buke) och hennes pållar (om de deltar), de är oftast svårslagna!! Även Åsa Rydiander och hennes pålle Hraffe brukar ju vara duktiga och ha stor hejaklack med! Men du tävlar kanske bland ungdomarna? De brukar inte vara så många, men väldigt duktiga och ofta jämnstarka! Blir ju mer spännande då! Kul med lite nya grenar i år!

Kan även tänka mig att det kommer flera ekipage av de ungdomar som deltog i Lag-SM (träffade halva laget på kurs för inte så länge sedan, duktiga tjejer), har för mig att det fanns någon här på sidan??

Elin kommer du och Askja i år?!!

Senast ändrad av en moderator:

ja, åsa snackade jag med igår hon ska dit med hraffe, men hon tävlar ju i öppna klasserna och jag i lätta, så henne behöver jag inte fajtas med... hihi... dock ingår både jag och pållen i hennes fanclub!
ninni vet jag inte om hon ska dit, men det hoppas jag!

vem döljer sig bakom sammets-rosa? måhända någon man träffat?
bakom nattuggla finns iaf. Emma, och pållen min heter Ari från Broaskog. :bump:

det ska bli väldigt kul att komma iväg på tävling igen, har fått blodad tand nu! :devil:
hoppas ni är fit-for-fight till våren igen!

Han är efter Odur fra' Torfastödum undan Asta fra' Bakkakoti... resten har jag inte i huvudet... :smirk:

känns han bekant eller? :confused:

Jag känner inte till din häst men jag har ridit flera Oduravkommor.

Nattuggla skrev:
Han är efter Odur fra' Torfastödum undan Asta fra' Bakkakoti... resten har jag inte i huvudet... :smirk:

känns han bekant eller? :confused:

Mitt ena sto Krafla från Broaskog (5 år) är om jag inte minns helt fel barnbarn till Asta, då Astas dotter Hrafntinna är mamma till min Krafla, som förövrigt är en bedårande söt isabell efter Freyfaxi. Tror att jag träffat Ari någon gång...men det var nog för några år sedan.
Åsa brukar jag vanligen träffa när jag är på Anna Skúlason kurser uppe i Broaskog, har känt Åsa och Annika i många år. Red turridning där en gång 1992 och köpte även en häst av Annikas kompis det året!

Heter annars Jenny (är 23 år) till vardags, har förutom ett gäng hästar hemma på gården också ytterligare en Broaskogs häst; Glofaxi (7 år) e. freyfaxi ue. Gloi frá Gunnarsholt. Debuterade honom på Nyvalla förra året i lätt klass. Målet nästa år är att rida öppen klass på godkända poäng på någon av mina ridhästar,kanske blir det "Gloen" som han kallas till vardags. Men just nu jobbar jag på att komma tillbaka i sadeln....var som sagt med om en otäck olycka i somras som sitter kvar både fysiskt och mentalt. Men tror faktiskt olyckan har varit till glädje ändå, tycker att jag är känsligare och uppfattar lättare signaler från hästarna. Så säg det onda som inte för något gott med sig!!

Lycka till på Nyvalla! Brukar vara många deltagare i lätt klasserna så undrar om det inte är ett riktigt getingbo jämfört med öppen klasserna! Blir ju mer spännande då!

:banana: Elin, Va kul! Då kommer jag och utmanar er!! :banana:

Haha...släkt e dom allihopa! :rofl:
om du har varit mkt ute hos Annika så har vi säkert träffats nån gång, red åxå för Anna på några kurser!
Hoppas verkligen du kommer tillbaka i sadeln snart! olyckor är aldrig roligt :cry: ... får hoppas att det som inte förstör dig gör dig starkare istället! Lycka till!
oh ja! vi kommer sopa banan med allihopa! ...hrrm, kan ju låtsas som det iaf :smirk: .... nä men km:et ska nog gå bra!

vad för poäng och andra regler gäller för att klassa upp sig från lätt till öpppen klass? har aldrig riktigt fattat....

Hmmm...funderar och funderar men vet inte om jag har träffat dig och hästen som ekipage eller hästen för sig. När red du Anna kurser? För några år sedan, förra sommaren i år? Var nämligen bara med ett fåtal gånger förra året...Det är ju så många olika människor med på kurserna, en del varje gång, någon en gång ibland!
Du har inget signalement att ge? Eller bild att lägga ut?

har inte ridit någon mer oduravkomma, men ari är ju helt underbar!

har tyvärr inga bilder, men jag var på annas kurser för några år sedan.. så då har vi kanske inte setts... var har du dína hästar nånstans? själv håller vi till på teleborg..

De har varit ganska olika varandra, både i färg och form. Jag kan inte peka ut Oduravkommor på samma sätt som Freyfaxi- eller silver-Askur-avkommor.

Ska försöka generalisera: över medelstora, kraftiga, stabilt lynne, gott självförtroende, inte överkänsliga, töltar men inte utan hjälp av ryttaren.

Nattuggla skrev:
har inte ridit någon mer oduravkomma, men ari är ju helt underbar!

har tyvärr inga bilder, men jag var på annas kurser för några år sedan.. så då har vi kanske inte setts... var har du dína hästar nånstans? själv håller vi till på teleborg..

Har hört att det finns många islandshästar i Teleborgs och Rinkaby trakten. Själv bor jag på motsatta hållet åt Uppvidinge hållet till, i en större by mellan Rottne och Braås. Så jag har hästarna här hemma på gården. Men idag finns det ju islandshästar lite varstans tycker jag!

Gick också en och annan av de kurser som Anna höll för några år sedan, men då var det oftast bara jag och ett sambo-par (Petra och Patrik som är Neisti och Nagli:s ägare) + klanen Rydiander som red...Synd att jag inte träffade er då. Men det har ju gått flera Anna kurser genom åren och inför förra året så hade väldigt många önskat att Anna skulle komma tillbaka till Broaskog, men nästa år blir det nog inte så mycket av det hela för då är hon ju mammaledig. Vem tränar folk för hos er? Annika, Ninni, Jökull?

Hur gick det? Vilka vann? Några spännade hästar? :bump: Nyfiken :bump:

Skulle precis skriva dit min hemsideadress med alla bilder men den stod ju redan här, kul ;)
Det var iaf helt otroligt att det inte regnade iår.. Har ju nästan gjort det varje år annars.. trist

Bilderna var jätte fina!! Tycker du fångade hästarnas personligheter och inte bara tävlingssammanhanget!

Tackar :)
Jo ibland kan det bli ganska uttjatat med alla "gamla vanliga" tävlingsbilder, inget fel i det. Men kan vara kul att försöka fånga hästarnas personligheter och också sätta en personlig prägel på bilderna!

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
648
Senast: Hajfisk
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 666
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar