Geysir KM: Nyvalla den 19:e...

S

Sammets_rosa

Någon av er här på buke som skall dit? Tävla eller bara vara sociala?

Sv: Geysir KM: Nyvalla den 19:e...

Den som lever får sen, men har hört att det nog blir V1 och T1...Kan nog gå bra om jag får hästen med mig, men men man måste ju börja någonstans! Mest träning och erfarenhet inför nästa års säsong! Mitt största problem just nu är ridstövlar, kan ju inte rida i mina shortshaps...och cavallostövlarna måste sys in, men det hinns inte fixas innan söndag så ska till Börjes i morgon och kolla efter snygg jodhpurs byxa, synd för jag hade köpt så fina creamfärgade cavallobyxor att tävla i *suck*! Fåfänga eller vad (men sånt grubbel gör ju att man inte hinner bli nervös...ännu)!
Kommer det några ryttare från er klubb i år? Vore kul att se Jaki igen! Känner ju hans gamla matte!

Sammetsrosa
Du får gärna tävla i shortchaps. En period tävlade jag i jodphursskor och vita ridbyxor, men benen såg lite "spretiga" ut. (Men du får tävla i ridskor). Sen kom jag över ett par shortchaps som ser ut som stövelskaft. Det är perfekt för en med kingsize-vader. Vi ses på söndag (förhoppningsvis är jag mindre förkyld då)
mvh Ingrid :bump:

Får man det? Attans! Jag som köpte jodphurbyxa i går bara för att kunna tävla (tack och lov så var det rea på märkesbyxorna så inga skada skedd direkt, alltid trevligt att spara några hundralappar om man säger så!). Får se hur jag gör, men då lutar det nog åt shortshaps/leggins. Mina ser också typ ut som stövelskaft och jag rider betydligt bättre med lite stöd på vaden. Men spelar ju igentligen ingen roll, rider ju bara i två klasser och räknar verkligen inte med att rida några finaler, får nog vara glad om min känslige unghäst håller sig på banan. Men det ska bara bli roligt att få känna på banan och träffa folk!

Hej Elin
Sammetsrosas häst höll sig kvar på banan och skötte sig utmärkt.
Han är fortfarande lite valpig, men han blir bra! :)
Min gamle gubbe är inte lika valpig, och hade inte stora hösttröttheten slagit honom i huvudet på fredagen hade han nog inte fått stryk, för marginalen var inte stor. Men han gjorde sitt bästa och han e för go :love:
Jag tyckte nog det var en liten trevlig tävling med god stämning. Fast jag är ju väldigt jävig :angel:
ha de
Ingrid

Gridur var verkligen jätte fin, still going strong!! Tack Ingrid för allt stöd och alla tips! Du är ju mänskan man skulle vilja bli när man blir "stor". Synd bara att Gloen inte gick som i den lätta klassen, i den öppna tölten, men men nästa gång så! Skulle dock inte ridit finalen (det var inte planen heller igentligen) , kändes mest som att jag störde de andra hästarna! Men det var en erfarenhet, fast rosetten tänker jag inte ta fram förens jag fått en bättre!

Liknande trådar

Ridning Hej igen…. Jag tänkte bara flicka in och fråga er(om någon vet) om man får styra hästen med tygeln ut mot sidan eller om jag måste...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: corzette
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 659
Senast: xfie
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 493
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 928
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar