Gerbil som dricker mycket

falukorw

Trådstartare
Min ena gerbil har börjat dricka mer än vad den brukar. Eller jag tror iaf det då jag sett den gör det tre dagar i rad nu, innan har jag bara sett de dricka någon enstaka gång.
I övrigt är den hur pigg som helst, äter bra och är fin i pälsen.
Kan det vara något? Vet att det är svårt att kolla upp så små djur hos vet men om man kan gör något själv så är det ju bra.

Sv: Gerbil som dricker mycket

Min ena gerbil har börjat dricka mer än vad den brukar. Eller jag tror iaf det då jag sett den gör det tre dagar i rad nu, innan har jag bara sett de dricka någon enstaka gång.
I övrigt är den hur pigg som helst, äter bra och är fin i pälsen.
Kan det vara något? Vet att det är svårt att kolla upp så små djur hos vet men om man kan gör något själv så är det ju bra.

Skulle kunna vara fel på njurarna om det skulle vara väldigt onormal konsumsion, men det kan väl kanske bero på att det är varmt eller att han/hon fått ändrad kost? Är den gammal?

http://gerbil.forumportal.se/

Rega dej där och ställ frågan så är chansen större för ett riktigt bra svar, flera av uppfödarna håller till där... Du måste inte vara medlem för att vara med på forumet. Lycka till!

Hon är 2 1/2 år nu så det är ju inte jätte mycket. Ska registerar mig på forumet du tipsade om och fråga där ist. Kanske någon som vet.

Hon är 2 1/2 år nu så det är ju inte jätte mycket. Ska registerar mig på forumet du tipsade om och fråga där ist. Kanske någon som vet.

Ganska så mycket ändå, min äldsta har blivit dygt 3. Hoppas du fått bra svar vid det här laget? :confused:

Nej, har inte fått något ordentligt svar. Hörde att det kunde ha med salt/mineral stenen att göra men den är ju densamma som förut.

Nu har jag inte sett henne dricka på flera dagar så jag kanske bara råkade vara där när hon drack.

Ja så kan det ju vara, det är nog ingen fara ska du se! :love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 819
Senast: Amha
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Ska ringa veterinär och boka tid imorgon för kontroll men tänkte kolla här först. Kanske bara jag som är lite nojig. Min bostonterrier...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 076
Senast: Diabetikern
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
408
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama