Gerbil i tunna?

skuggan_

Trådstartare
Kan man ha en gerbil i en tunna den är ganska djup och stor?

Har för mig att jag såg någon som hade det på buke:p

Tacksam för snabbt svar!

Skuggan_

Sv: Gerbil i tunna?

Vilken sorts tunna? Finns det någon bild på Google eller nåt?

Det låter lite konstigt. Blir det inte väldigt mörkt i tunnan...? *nyfiken*

det är en hästmats tunna typ, vi har hönsnät över så den nt kan få för sig att hoppa ut, ;P

Bygg en hylla och fixa lampa så blir det nog mer idealiskt. Den lär knappast kunna hoppa eller klättra eller flyga ur :p

Det funkar kanske, men bottenytan bör väl vara ganska stor (de tunnor jag har sett/haft har haft ganska små bottenytor, men det finns kanske större tunnor än så). Annars är det kanske ganska lämpligt med lite djupare burar till gerbiler eftersom de tycker om att gräva. Men: gerbiler ska inte leva ensamma.

Rent spontant så känns det som att själva bottenytan blir ganska liten, men du kanske har större tunna än vad jag har.
Sen blir det ju VÄLDIGT instängt, den kommer ju inte få se något alls runtomkring den, samt att det blir mörkt.

Ett beg akvarium brukar vara bra burar för gerbiler. Det var en tjej här och hämtade mitt kar som börjat läcka, hon skulle ha det till sin gerbil. Stor yta samt höga kanter så man kan fylla upp ordentligt med grävmaterial :)

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
557
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
943
Senast: Luff
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: skiesabove
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
420
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama